zaterdag 7 februari 2015

Review: MyColour Volume Mascara - Black


Dat ik van mascara houd en er echt niet zonder kan, dat weten jullie maar al te goed, want ik heb al zo vaak een review geschreven over mascara's. Het is gewoon mijn nummer 1 make-upproduct en ik vind het leuk om nieuwe mascara's uit te testen. Daarom was ik ook zo blij toen er een pakketje op de deurmat viel met producten van MyColour. Het merk kende ik nog niet, dus ik was gelijk al benieuwd. Dat er een mascara inzat maakte mij nog gelukkiger, want tja.... ;-). De mascara ziet er wel heel apart uit, met zijn witte huls, dus we zullen zien!
Benieuwd naar de mascara? Lees dan snel verder!

Het uiterlijk van de mascara vind ik heel origineel. De mascara heeft een witte huls en je zou al snel denken dat het een witte mascara is (ja, deze bestaan echt!), maar niets is minder waar. Deze mascara is pikzwart. Het witte vind ik ook wel weer leuk, want het ziet er op zich best chique uit op je make-uptafel! Voor de rest ziet de mascara er rustig uit met de zwarte letters.


Het borsteltje heeft geen bijzondere vorm, maar is gewoon recht. Het is een vrij harde borstel van rubber, maar de haartjes zijn wel een beetje flexibel. Ik vind het ook fijn dat de haartjes in de top wat kleiner zijn dan de haartjes aan de onderkant. Zo kun je beter de wimpers in de binnenste ook hoeken doen en schiet je niet zo snel uit. Ik was eerst altijd fan van de borsteltjes met flexibele haartjes, maar nu vind ik de wat hardere borsteltjes van rubber weer fijner. Grappig hoe dit soort dingen kunnen veranderen, haha.


En dan nu de grote test! Rechtsboven heb ik één laagje op van de mascara. Wat mij al direct opviel was dat de mascara totaal niet klontert en heel mooi gelijkmatig te verdelen is over de wimpers. De mascara maakt je wimpers vooral zwarter en ook iets langer, lijkt wel. Fijn, want ik heb van mijzelf best kleine wimpertjes. Met twee laagjes ziet het er al beter uit. Nu heb je ook wat meer volume en lengte! Ik was eerst een beetje teleurgesteld, want met één laagje gaf hij mijn wimpers alleen een kleurtje en ze waren wat langer, maar er zat nog niet echt volume in. Echter, na twee laagjes zag het er juist heel mooi uit, zonder veel klontjes!


Ik vind de mascara erg fijn aanbrengen door het simpele borsteltje en de mascara geeft een mooi effect. Als je een mascara zoekt die heel veel volume geeft moet je deze misschien overslaan, maar hij geeft je wimpers wel een boost. Ik gebruik hem nu elke dag en ik krijg er steeds meer handigheid in om een mooi resultaat te krijgen. Dat heb ik altijd met mascara's. Als ik ze vaker gebruik krijg ik een steeds mooier resultaat, haha.
De mascara van MyColour is te koop voor maar €2,49 bij Carrefour. Het is alleen in Frankrijk, België en Duitsland te koop en dat is wel jammer. Dus als je naar een van deze landen gaat zou ik zeker deze mascara meenemen! 

Wat vinden jullie van de mascara? 

2 opmerkingen: