woensdag 11 februari 2015

Review: Essence lipliner - 06 Satin Mauve (dupe!)


Laatst las ik op een blog dat essence een lippotlood in het assortiment had zitten die heel erg lijkt op de lipkleur die Kylie Jenner altijd op heeft. Iedereen is helemaal weg van Kylie Jenner's lipkleur, maar niemand wist welk merk of welke kleur het was. Het is nu bekend dat ze MAC Soar draagt, maar deze is nu bijna altijd uitverkocht en de lippotloden van MAC zijn ook niet heel goedkoop. De kleur 06 Satin Mauve van Essence komt aardig in de buurt van Soar, dus ik ben naar de Kruidvat gegaan om hem te kopen. Zeker voor 99 cent kun je hem echt niet laten liggen! Ik ben erg benieuwd hoe hij mij staat en of het een goede dupe is.
Benieuwd naar de review? Lees dan snel verder!

De lipliner ziet er niet heel bijzonder uit. Eigenlijk is het gewoon een potlood, maar dan heeft het een dop. Ik vind het wel leuk dat de letters de zelfde zilveren kleur hebben als de dop. Dat ziet er toch leuker uit. Ik heb best veel lipliners van Essence en ik ben er eigenlijk altijd wel tevreden mee, dus ik hoop dat deze ook fijn is.


Het is gewoon een lippotlood die je moet slijpen. Lekker simpel, maar wel effectief. Als het puntje wat rond en bot wordt kun je hem gewoon even slijpen (ik gebruik als slijper altijd die dop van de oogpotloden van MAX, Action. Dit werkt echt super goed!).


Hier heb ik hem op mijn lippen aangebracht. Eerst heb ik mijn lippen ermee omlijnd en daarna heb ik het ingekleurd. Ik vind dat hij behoorlijk goed dekt! Ik heb mijn lippen maar één keer ingekleurd en je ziet geen stukjes meer van je lip. Het is wel een potlood, dus je bent wel iets langer bezig met je lippen dan wanneer je een lippenstift gebruikt, maar het resultaat is wel erg mooi! Het lippotlood is ook niet zo hard dat je heel hard moet drukken, maar hij glijdt juist makkelijk over je lippen. Top!


Ik heb het nu wel de hele tijd over de lippen van Kylie Jenner, maar hoe zien die er dan eigenlijk uit? Zie hieronder de vergelijk met mijn lippen en die van Kylie Jenner. Het is eigenlijk eng hoeveel het lippotlood van Essence op de lipkleur van Kylie lijkt! Je ziet wel verschil, maar niet veel. Satin Mauve is dus zeker een goede dupe!


Wat mij betreft is dit een super goede dupe van MAC soar! Het is een lippotlood, dus hij blijft ook lekker lang zitten (veel langer dan een lipstick). Hij voelt ook niet droog aan op de lippen en dat vind ik een groot pluspunt. Het is namelijk heel vervelend als je lippen droog aanvoelen, wat vaak het geval is met een lippotlood. Als je een lippotlood alleen toch te droog vind, kun je altijd nog een transparante lipgloss aanbrengen.
06 Satin Mauve is te koop voor €0.99 bij de Kruidvat. Koopje!

Wat vinden jullie van Satin Mauve? 

9 opmerkingen:

  1. Erg mooi en het lijkt mij inderdaad een goede dupe ;)

    Liefs, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mijn eerste lippotlood van Essence en ook ik ben er super enthousiast over. Wat een mooie foto's heb je er trouwens van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een topper zeg! Hij ziet er echt prachtig uit. Ik ben nu in staat om naar Kruidvat te rennen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleur! Goede pigmentatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hem ook en hij is echt mooi! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa, deze heb ik!! I looove it :D

    BeantwoordenVerwijderen