maandag 24 november 2014

De Curly Girl Methode Update na 7 maanden + nieuwe producten


Zoals jullie vast wel weten was ik mijn haar sinds 7 maanden volgens de curly girl methode (conditioner only). Misschien ben je het alweer vergeten, wat ik best begrijp, want de laatste update is al een aantal maanden geleden. Wil je weten wat dit inhoudt? Bekijk dit artikel dan even. Verder heb ik ook nog een aantal andere updates geplaatst. Deze kun je allemaal via het zoekbalkje vinden! Vandaag wil ik aan jullie vertellen hoe ik de Curly Girl methode ervaar, of het mij nog steeds bevalt na 7 maanden en of ik het kan aanraden. Ook laat ik een paar nieuwe trucjes zien die handig zijn als je je haar met deze methode wast. Ik heb een paar andere producten die ik nu gebruik voor mijn haar en deze laat ik jullie uiteraard zien!
Benieuwd naar de update? Kijk dan snel verder!

Wat ik altijd als eerste doe is mijn haar nat maken en daarna doe ik flink wat Max herbal conditioner op mijn hoofdhuid en met mijn vingertoppen masseer ik mijn hoofdhuid goed zodat het vuil loslaat. Pak af en toe nog een extra klodder conditioner. Als je je haar via deze methode wast moet je wat meer doen dan wanneer je shampoo gebruikt. Shampoo maakt je haar veel sneller schoon dan conditioner. Na mijn hoofdhuid doe ik nog wat conditioner in de lengten van mijn haar en dit masseer ik lichtjes in. Ik gebruikte eerst een conditioner van hegron, maar die werd ik een beetje zat en toen ging ik dus deze van Max gebruiken. Dit is nu mijn tweede fles die ik net nieuw heb gekocht voor €0,79. Hij ruikt niet heel erg lekker, maar dat vind ik ook niet heel erg. Hij maakt mijn haar in ieder geval goed schoon. Als de conditioner is uitgespoeld doe ik een flinke klodder conditioner van Inecto in de lengten van mijn haar. Dit laat ik dan 1 tot 2 minuten intrekken. Hierna ga ik mijn haren kammen met een grove kam. Door de conditioner gaat dit heel makkelijk. Ik heb mijn haren meestal in een knot, dus dan krijg je al snel klitten. Daarom is het echt een must om een grove kam te gebruiken onder de douche! Ik kam of borstel mijn haren ook alleen onder de douche met conditioner. Ik ben trouwens nog steeds heel erg tevreden met de Inecto conditioner. Hij ruikt super lekker naar kokosnoot en verzorgt mijn haar goed. Dit is trouwens pas mijn tweede fles! Hij kost €1,99.


Als mijn haar is gewassen en gekamd laat ik het opdrogen zonder dat ik eraan zit. Ik vind het dan fijn om een kappersklem te gebruiken zodat mijn haar niet steeds in mijn gezicht komt. Eerst deed ik altijd gelijk gel in mijn haar omdat het toen nog heel erg pluiste, maar nu pluist mijn haar bijna niet meer en doe ik pas gel in mijn haar als het droog is. Soms doe ik nog wel eens wat gel in mijn haar als het nat is. Ik gebruik nog steeds een mega grote pot van de Kruidvat. Hij is geel en van het merk europrofit en kost iets van €0,89. Ik doe nu steeds wat van de pot in een kleiner potje, want anders is hij te groot om op mijn kaptafel neer te zetten.


Als mijn haar droog is, of bijna droog, gebruik ik mijn waterspray. Deze komt van de Action en kun je vinden bij de tuinartikelen. Het is eigenlijk een plantenspuit, maar hij is echt perfect voor je haar. Hij verspreidt een hele fijne nevel zodat je haar geleidelijk aan nat wordt. Echt een aanrader voor maar €0,69! Ik maak mijn haar dus weer een beetje nat en dan ga ik er gel in doen. Ik doe vooral gel aan de buitenkant, want daar pluist het meer.


Ik merkte wel een tijdje geleden dat ik toch wat build-up had. Build-up is eigenlijk vuil wat zich ophoopt. Klinkt misschien heel vies, maar dat valt wel mee. Hier is helemaal niks mis mee, want je kunt het heel makkelijk verhelpen met baking soda en appelcider azijn. Het beste is om dit niet meer dan één keer in de maand te doen. Ik zeg dit erbij, want het is niet goed om baking soda te vaak te gebruiken voor je haar. Het kan je haar namelijk verpesten, maar het kan geen kwaad om het heel af en toe te doen. Ik doe een beetje baking soda (ongeveer 2 el) in een bekertje en hier doe ik wat water bij. Dit meng ik met mijn vingers. Ik pak er steeds een beetje van en dit doe ik op mijn hoofdhuid. Ik masseer het goed in en daarna spoel ik het uit. Dit gebruik ik overigens niet in de lengten van mijn haar, alleen op de hoofdhuid. In een ander bekertje schenk ik wat appelcider azijn en hierbij doe ik wat water (verhouding 1:1, maar ik doe meestal wel wat meer water dan appelcider azijn). Dit giet ik over mijn haar en laat ik even intrekken. Daarna spoel ik het uit en gebruik ik nog wat inecto conditioner in de lengten van mijn haar. Nu heb je geen build-up meer!


Als ik mijn haar heb gewassen laat ik het opdrogen. Meestal laat ik het niet volledige opdrogen, maar voor de foto heb ik dit wel gedaan zodat je goed het resultaat kunt zien. Hier is mijn haar helemaal droog en zit er helemaal niks van gel of iets anders in. Het pluist nog wel een beetje, maar ik vind het heel erg meevallen. Als ik gelijk gel in mijn haar had gedaan toen het nog nat was zou het helemaal niet zijn gaan pluizen. Mijn haar pluist nu sowieso veel en veel minder dan eerst en het ziet er gezonder uit.


Als mijn haar (bijna) droog is spuit ik er water in met de waterspuit. Hierna verdeel ik wat gel over mijn haar zodat er wat leuker uitziet. Door de gel zitten de krullen wat gelijkmatiger en pluist het iets minder.
 

Ik kan de curly girl methode echt iedereen aanraden die krullen heeft. Pfoe, wat ben ik blij dat ik van al die slechte shampoos af ben. Het heeft er echt voor gezorgd dat mijn haren veel gezonder zijn, minder droog zijn en minder pluizig zijn. Door je haar helemaal nat te maken en een haar uit je hoofd te trekken kun je checken of je haar gezond is. Pak de haar met twee handen vast en ga er met twee handen een klein beetje aan trekken. Als je haar meebeweegt (mee veert) is je haar gezond. Je checkt dus eigenlijk hoe elastisch je haar is. Mijn haar is vrij elastisch, dus het is gezond!

Wat vinden jullie van de curly girl methode? 

2 opmerkingen:

  1. Handig! Wauw jij hebt heel mooi haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi
    ik zou graag willen weten waar je die max herbal conditioner koopt de action had ze maar is al heel lang uitverkocht

    BeantwoordenVerwijderen