maandag 4 augustus 2014

DIY: Bloemenkrans (voor een knot)


De laatste tijd zijn de flower crowns helemaal hip! Ik vind ze zo mooi en fleurig. Een paar dagen geleden schreef ik ook een artikel over bloemenkransen voor in je haar. Je kunt wel zeggen dat ik misschien een beetje geobsedeerd ben door dit leuke haaraccessoire. Ik besloot er zelf eentje te maken en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem best leuk vind geworden! Hij is niet heel bijzonder, maar je hebt dan ook maar één ding nodig. Ja echt, maar één ding! Het zijn decoratieroosjes van de Action die ik voor €0,69 bij de Action kocht. Voor minder dan 1 euro heb je dus al een bloemenkrans. Cheaper kan het niet! Ik heb witte roosjes gebruikt, maar volgens mij zijn er ook nog andere kleuren roosjes te koop. Je kunt dus ook een andere kleur gebruiken of meerdere kleuren.
Benieuwd hoe ik dit maak? Kijk dan snel verder!

Wat heb je nodig?
* Decoratie roosjes (bij de Action voor €0,69)
* Je handen :)

  
Hoe maak je het?

1. Maak alle bloemetjes los van elkaar. Er zitten steeds drie bloemetjes aan elkaar vast en deze moet je dus uit elkaar halen. Als het goed is heb je nu 9 roosjes!


2. Pak twee roosjes erbij en deze ga je aan elkaar maken. Elk roosje heeft een ijzerdraadje en om er twee aan elkaar te maken moet je de twee om elkaar heen draaien.


3. Om aan het roosje nog een ander roosje te maken draai je de twee ijzerdraadjes weer om elkaar heen.


 4. Als je stap 3 steeds herhaalt krijg je uiteindelijk een bloemenkrans! De laatste twee ijzerdraadjes hoef je niet aan elkaar te maken, want anders past de krans niet om je knot.


Het is helemaal niet zo moeilijk om een simpele bloemenkrans te maken. Het is wel even een gepriegel met de ijzerdraadjes, maar uiteindelijk mag het resultaat er wezen! Je kunt deze krans ook als gewone 'flower crown' gebruiken, maar ik gebruik hem voor een knot.

Wat vinden jullie van de flower crown?


3 opmerkingen:

  1. och super leuke diy!
    wil ik zelf ook wel eens proberen

    Liefs
    Karlien
    http://polishedcats.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat leuk gedaan! Dat ga ik ook een keer proberen :) x

    BeantwoordenVerwijderen