maandag 2 juni 2014

De Curly Girl Methode Update 4


Vandaag is alweer de vierde update van de curly girl methode (conditioner only wassen)! Lees hier update één, hier update twee en hier update 3. Wil je weten wat de curly girl methode is? Hier kun je alles lezen. Ik heb mijn haren nu 8 keer met deze methode gewassen. In deze update kun je dus mijn ervaring lezen van de zevende en achtste keer wassen. Ik was mijn haar één keer per week met deze methode, maar dit verschilt per persoon. Als je haar sneller vet wordt kun je het ook twee keer per week wassen, maar mijn haar wordt niet zo snel vet. Vorige week heb ik ook een DIY geplaatst van een satijnen kussensloop en dit kussen heb ik speciaal gemaakt voor mijn haar. Op internet las ik dat satijn 'goed' is voor het haar en dat je haar daardoor minder snel breekt en goed in model blijft zitten. Ik moet zeggen dat ik niet heel veel verschil merk, maar met dit soort dingen zie je het verschil pas op lange termijn. Het slaapt wel erg lekker, want satijn is natuurlijk een heel zachte stof.
Benieuwd hoe mijn haar er na de zevende en achtste keer wassen uitziet? Lees dan snel verder!



Zevende keer wassen
Ik heb helaas geen foto van de zevende keer wassen. Ik had mijn haren gewassen en toen moest ik heel snel weg. Mijn haar was helemaal nog niet droog en toen heb ik het maar even in een knot gedaan. Vandaar dat ik geen foto heb! Op zich is het ook niet heel erg, want je ziet niet heel veel verschil met de vorige keer. Ik merk wel dat ik steeds sneller ben met mijn haren wassen. Je krijgt er steeds meer handigheid in!

Achtste keer wassen
Van de achtste keer wassen heb ik wel een foto! Deze keer heb ik mijn haren na het wassen niet ingesmeerd met gel. Ik heb wel een beetje conditioner gebruikt als leave-in. Ik was wel benieuwd hoe het eruit zou zien zonder gel. Het was wel een stuk pluiziger, maar dat is vrij logisch. Ik vond wel dat mijn haar veel mooier zat en dat het minder pluizig was dan wanneer ik een shampoo zou gebruiken. Pluspunt!

Ik denk dat ik geen updates meer ga schrijven van de curly girl methode, omdat er nu al vier geweest zijn. Je zult wel nog een keer een artikel zien waarin in ik alle foto's naast elkaar plaats! Zo kun je het verschil nog beter zien.

Wat vinden jullie van het resultaat? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten