zaterdag 10 mei 2014

5 Bobby Pin Hacks


Iedereen weet wel wat bobby pins zijn. Oftewel: schuifspeldjes. Ik gebruik schuifspeldjes heel vaak voor mijn haren. Vooral voor knotten en plukjes vastzetten zijn ze super handig. Ze zijn bijna niet zichtbaar als je ze in je eigen haarkleur neemt en blijven altijd goed zitten. Als ik een dansshow heb moeten we ook altijd schuifspeldjes meenemen zodat onze haren goed blijven zitten tijdens het dansen. Eigenlijk is alles handig aan schuifspeldjes, nouja bijna altijd. Ze raken altijd, echt altijd kwijt! Ik weet niet hoe ik het doe, maar ik raak ze altijd kwijt. Als ik weer een nieuw pakje heb gekocht zijn alle speldjes na een paar weken allemaal weg, opeens uit het niets. Mij lijkt het wel leuk om een paar hacks te laten zien die te maken hebben met schuifspeldjes.
Benieuwd naar de hacks? Lees dan snel verder! 

De goede manier
Toen ik dit plaatje zag dat ik echt: say whuuut?! Ik heb dus mijn hele leven de bobby pins verkeerd in haar mijn haar geschoven. Tja, toch wel een beetje dom! Ik deed ze er altijd in zodat de bobbelige kant boven zat, maar het moet dus precies andersom. Ik vond dat uitstekende stukje altijd al irritant, maar ik heb nooit gedacht dat je hem er ook andersom in kon schuiven. 


Schuifspeldjes opbergen
Ik heb deze mini diy al vaker gezien, maar misschien hebben jullie deze nog niet gezien. Het is wel een super handig idee om je schuifspeldjes in op te bergen. Ik leg ze altijd gewoon ergens neer (goh, vind je het gek dat ze dan kwijtraken), maar je kunt ze natuurlijk veel beter ergens in doen. Zo kun je ze in een leeg tic tac doosje doen. Hier passen ze precies in! Om het doosje wat leuker te maken kun je er washi tape omheen plakken.


Verschillende kleuren
Soms zijn blonde, bruine of zwarte schuifspeldjes erg saai en dan wil je weleens andere kleurtjes. Dit kun je heel gemakkelijk maken door de schuifspeldjes op een kartonnetje te schuiven en hier nagellak op te doen. Als de ene kant droog is kun je het kartonnetje omdraaien en dan kun je de andere kant van de schuifspeldjes lakken. 


Magneet
Dit is echt een g-e-w-e-l-d-i-g-e uitvinding. Aan de binnenkant van een laatje of een kaptafel kun je magnetisch plakband plakken zodat je daar de schuifspeldjes op kunt 'plakken'. Ze blijven gewoon hangen en als er schuifspeldjes ergens in het laatje zweven worden die gewoon aangetrokken door de magneet. 


Zo blijven schuifspeldjes beter zitten
Heb jij ook dat je schuifspeldjes niet goed blijven zitten, ze vallen er steeds uit? Dan heb ik hier de oplossing! Het enige wat je nodig hebt is haarspray of droogshampoo. Leg de schuifspeldjes neer op een papiertje en spray ze in met haarspray of droogshampoo. Laat ze heel even drogen en daarna kun je ze gebruiken. Nu blijven ze goed in je haar zitten!


Wat vinden jullie van deze hacks? 


6 opmerkingen:

  1. Haha ik gebruikt deze pins ook fout!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik doe ze dan ook altijd verkeerd om in! Vandaar zakken ze dus altijd uit! En wat een leuk idee met die nagellak! Ik kocht altijd gewoon gekleurde maar dit is veel handiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die driehoek is leuk zeg! Ook ik gebruikte bobbypins verkeerd om, oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik zal wel lomp zij, ik doe dus op de juiste manier én nog presteer ik het ze te verliezen haha! >_<

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de driehoek op één van de bovenste foto's echt mooi, maar mij lukt het nooit ;)

    ~ Hannelore

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super handige tips allemaal zeg! Dat tictac doosje is echt heel handig! Ik raak ze ook altijd kwijt haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen