woensdag 26 maart 2014

Nail Art: French manicure en lila stippen


Mijn nagels waren weer wat langer en sterker geworden en dan vind ik het altijd mooi om een french manicure te maken. Meestal breken mijn nagels altijd heel snel af omdat ze heel lang en slap zijn, maar deze keer heb ik ze steeds een beetje korter gevijld zodat ze sterker werden. Tijd voor een mooie french manicure dus! Ik heb alleen niet de normale variant gemaakt, maar een met leuke lila stippen. Zo ziet het er net wat leuker uit. Een tijdje geleden heb ik een review geschreven over een heel lichtroze lakje van essence, maar deze was zo doorschijnend dat ik hem heb gebruikt voor een french manicure. Daar is hij perfect voor! Ook had ik nog een speciale witte nagellak van Miss Sporty voor het maken van een french manicure. Handig!
Benieuwd hoe ik dit heb gemaakt? Kijk dan snel verder!

Wat heb je nodig? 
* Base coat
* Witte lak
* Lichtroze lak die heel erg doorschijnend is. 
* Lila lak
* Top coat
* Dotting tool


Hoe maak je het? 

1. Breng eerst een base coat. Als de base coat droog is kun je met de witte nagellak een streepje trekken op de nagel tips. Volg hierbij het witte randje van je eigen nagels. Ik heb twee laagjes van de witte lak gedaan, want dan dekt hij beter.


2. Lak nu je nagels met de lichtroze lak. Je kunt hem ook gewoon aanbrengen op de tips, want het is een doorschijnende lak. 


3. Doe een beetje van de lila nagellak op een aluminiumfolie en dip hier de dotting tool in. Met de dotting tool maak je nu stipjes aan één kant van je nagels. Ik vond het wel leuk om het bij de tips iets meer stipjes te maken. Als laatste lak je je nagels met een top coat! 


Op een french manicure kun je eindeloos variëren. Je kunt ook een roze french manicure maken in plaats van een witte. Of je kunt iets anders maken dan stipjes! Misschien is het leuk om een keer een video te maken hoe je een mooie french manicure maakt.

Wat vinden jullie van deze nail art? 


13 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan met dat pastelkleurtje! Doet me een beetje aan de pasen denken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie nailart!
    Subtiel en mooi

    Liefs,
    Karlien
    http://polishedcats.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke nail art! Zelf ben ik echt niet goed in mijn nagels doen:(

    BeantwoordenVerwijderen