donderdag 20 maart 2014

DIY: 4x Lip Scrub voor zachte lippen!


Het wordt weer lekker weer en dat betekent ook dat je lekkere zachte lippen wilt hebben. Eigenlijk wil je dat altijd, maar in de zomer heb je er misschien wel extra behoefte aan! Ik heb de laatste tijd heel erg last van droge lippen en velletjes die los zitten. Aargh, daar heb ik echt een hekel aan! Daarom heb ik altijd een potje vaseline of een lippen balsem in mijn tas zitten, want dan kan ik steeds mijn lippen insmeren als ze weer droog aanvoelen. Je kunt dus zeggen dat ik lichtelijk verslaafd ben aan vaseline. Ik kan gewoon niet zonder! Maar alleen smeren met lippen balsem is niet de beste oplossing om zachte, niet droge en lippen zonder velletjes te krijgen. Een lip scrub gebruiken is veel beter! Niet om elke dag te doen, maar wel twee keer in de week. Het is maar niet wat je fijn vind. Ook is het handig om je lippen te scrubben als je vaak (felgekleurde) lipstick draagt. Als je lippen veel velletjes hebben zie je deze nog meer als je een lipstick op hebt! Ik ga vandaag een paar diy's laten zien voor het maken van lip scrubs.
Benieuwd hoe ik dit maak? Lees dan snel verder!

Het hoofdbestanddeel van een lip scrub (eigenlijk de meeste zelfgemaakte scrubs) is suiker. Je kunt ook zeezout gebruiken, maar ik vind suiker fijner werken. Aan de suiker kun je verschillende ingrediënten toevoegen die thuis hebt liggen. Je moet gewoon wat proberen en dan komt er vanzelf een scrub uit die jij fijn vindt. Hieronder laat ik 4 diy's zien voor het maken van een lip scrub.

Honing, olijfolie, suiker en citroensap
Voor het maken van deze lip scrub doe je één theelepel honing, één theelepel olijfolie, twee theelepels suiker en klein beetje citroensap in een klein bakje of kommetje. Meng dit door elkaar met de achterkant van bijvoorbeeld een lepel. Nu heb je een heerlijke scrub! Honing maakt je lippen zacht, olijfolie verzorgt, suiker haalt de velletjes weg en de citroensap is meer voor de smaak.


Zout en kokosnoot olie
Als je een iets grovere scrub wilt kun je suiker ook vervangen door zout. Ook kun je pure kokosnoot olie gebruiken als je dit in huis hebt (te koop bij de toko en de tuinen). Doe twee theelepels kokosolie en zeezout in een bakje en roer dit goed door elkaar.

Vaseline, honing en suiker
Als je niet veel producten in huis hebt kun je ook makkelijk een beetje vaseline, twee theelepels honing en een theelepel suiker met elkaar mixen. Doe dit in een klein bakje met een deksel en scrubben maar! Vaseline verzorgt de lippen en maakt de lippen zacht en honing maakt je lippen ook heerlijk zacht. Hier heb ik aan de scrub nog wat eetbare kleurstof toegevoegd!


Boter, suiker, kaneel en olijfolie
Geen vaseline in huis? Je kunt ook boter gebruiken. Roer een theelepel boter, twee theelepels suiker, een klein beetje kaneel en een druppel olijfolie door elkaar met de achterkant van een lepel en doe het mengsel in een bakje. De boter laat een vettig laagje achter op de lippen, kaneel stimuleert de doorbloeding en olijfolie verzorgt je lippen.

Lip scrub gebruiken 
Hoe je een lip scrub moet gebruiken is eigenlijk heel simpel. Je pakt een beetje scrub op je vinger en hiermee ga je over je lippen 'wrijven'. Doe dit net zo lang tot dat jij denkt dat het goed is en de suiker bijna weg is. Haal het weg met een tissue en breng daarna een lippen balsem aan of vaseline.
Voor alle scrubs geld dat je ze kunt bewaren in een bakje met deksel. Het beste is om ze te bewaren in de koelkast. Let er wel op dat ze niet eeuwig te gebruiken zijn, want op een gegeven moment zijn de ingrediënten over de datum en dan is de scrub niet meer goed.

Ook een leuke variatie tip: wil je wat meer kleur aan je lip scrub toevoegen? Meng dan een heel klein beetje eetbare kleurstof door de scrub. Dit heb ik gedaan bij de lip scrub met vaseline, maar ik had iets te veel erin gedaan! Ik wilde een roze kleur, maar nu was het meer een donkerroze kleur geworden. Je kunt ook een lekker geurtje er aan toevoegen. Dit kun je doen door een etherische olie toe te voegen. Nu ruikt je scrubt lekker!

Wat vinden jullie van deze mini diy's? 


5 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik gebruik eigenlijk nooit een scrub voor mijn lippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig deze tips! Ook gaaf dat er meerdere varianten zijn :D . Die met kokosnoot olie lijkt me echt heerlijk! Deze mini DIY's vind ik heel leuk, moet je zeker mee doorgaan!

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen