vrijdag 7 februari 2014

Review: Mcennedy Chocolate Muffins (van de Lidl)


Ik en mijn moeder gaan altijd naar de Lidl om boodschappen te doen. De Lidl is gewoon een fijne winkel. Ze hebben goede producten en vooral het fruit daar is vele malen beter dan bij de Albert Heijn of Plus. De Lidl is ook minder duur, allemaal pluspunten dus! Heel vaak heeft de Lidl weer nieuwe dingen in het assortiment en laatst kwam ik allemaal bakmixen tegen van Mcennedy. Ik was heel erg benieuwd, want het zijn geen gewone bakmixen, maar Amerikaanse! Ik bak eigenlijk nooit iets met een bakmix, maar toch kon ik de verleiding niet weerstaan om er een paar mee te nemen. Vandaag ga ik de chocolade muffins voor jullie reviewen. Het is weer eens wat anders dan een beauty review! 
Benieuwd naar de muffins? Kijk dan snel verder! 

Het maken van de muffins gaat heel gemakkelijk. Het enige wat je nodig hebt is 125 ml water, 100 ml olie (ik heb zonnebloemolie gebruikt, want olijfolie heeft een vrij sterke geur) en 2 eieren. Je doet de bakmix in een grote kom met daarbij water, olie en eieren. Dit mix je een paar minuten en dan is het beslag alweer klaar! Super easy. 


Ik gebruik altijd een muffin bakblik als ik cupcakes of muffins ga maken. Dit werkt gewoon veel makkelijker en de muffins kunnen ook niet vervormen. Bij deze muffins heb ik ook een muffin bakblik gebruikt, maar ik moet zeggen dat de vormpjes best stevig waren. Ik denk dat als je geen speciaal bakblik hebt de muffins er toch mooi uit komen te zien. 


Het beslag is luchtig en heeft een fijne substantie: niet te dik en niet te vloeibaar. Zo kun je goed de vormpjes vullen met het beslag. Daarna gaan de muffins de oven in voor ongeveer 25 minuten. Ik heb ze er eerst 20 minuten in gezet en daarna nog 2 minuutjes, dus in totaal 22 minuten.


Toen de muffins uit de oven kwamen heb ik ze laten afkoelen op een rooster. In de tussentijd liet ik het zakje met glazuur in heet water liggen totdat het glazuur vloeibaar was. Het verdelen van het glazuur ging heel makkelijk, want het glazuur was niet te dik en ook niet te vloeibaar. Precies goed dus! Het glazuur droogt wel snel op, dus je moet snel het glazuur eroverheen doen.


Wat mij meteen opviel was dat de muffins heel zacht en luchtig waren. Als je in de muffin 'duwde' veerde hij weer terug. En toen was het natuurlijk nog de vraag of de muffins lekker waren: dat waren ze zeker! Ze proefden echt super lekker en de kleine stukjes chocolade erin maakten het nog lekkerder. Ook het glazuur mag niet ontbreken, heerlijk!
Ik kan niet in woorden beschrijven hoe ze smaken natuurlijk, maar ik zou deze bakmix zeker eens proberen! Het zou ook heel leuk zijn om te maken met kinderen.

Deze bakmix voor chocolade cupcakes is te koop voor maar €1,49 bij de Lidl. Koopje!


10 opmerkingen:

  1. o jee, dit had ik beter niet kunnen lezen ivm de kilootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. omnomnom ziet er lekker uit! Ja elkaar volgen vind ik helemaal top! Ik volg je nu op bloglovin!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn god wat zien ze er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor het recept te plaatsen want ik heb mijn recept in spanje gekocht en ik kon het niet lezen het stond er alleen maar in het spaans, Italiaans, en grieks op ! bedankt nogmaals !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Can you translate the instructions in English

    BeantwoordenVerwijderen
  6. replica bags cheap my latest blog post g4y49y3f18 replica bags hermes replica bags vancouver article d5w42q4n11 replica bags hong kong replica bags koh samui gucci fake f8l40o1w91 replica bags wholesale in divisoria

    BeantwoordenVerwijderen