vrijdag 3 januari 2014

Swatch: Essence Colour&Go Nail Polish - #159 The green & the grunge


Laatst kocht ik deze mooie donkergroene nagellak van essence: 159 The green & the grunge. Groen vind ik eigenlijk helemaal geen mooie kleur (en al helemaal niet op je nagels), maar toch wilde ik deze proberen. Donkergroen is dan nog wel mooi voor op je nagels en wat mij opviel was wat er op de dop stond: 'colour of the year'. Kijk, toen moest ik deze wel meenemen, want ik begreep niet dat dit de kleur van het jaar was. Ik ben namelijk nooit zo van de donkere kleuren: geef mij maar pastelkleurtjes (ook in de winter, haha). Dit is wel een mooie kleur voor in de winter, misschien dat hij daarom 'colour of the year' is? Vandaag ga ik hem voor jullie swatchen!
Benieuwd naar deze groene lak? Kijk dan snel verder!

De flacon! Met een mooie donkergroene dop. Er zit, zoals bij elke essence nagellak, 8 ml in.


Met één laagje dekt de lak al aardig goed, eigenlijk al goed genoeg. Het is denk ik mooier als je twee laagjes doet, maar ik heb er een gedaan. Het kwastje lakt heel fijn, waardoor je geen lelijke strepen krijgt in je nagellak. Opzich vind ik het best een leuk kleurtje!


Deze foto is gemaakt in het zonlicht. Hier ziet de nagellak er iets minder donker uit.


Ik denk dat ik deze groene lak niet gewoon zou dragen zonder topcoat of iets anders. Daarvoor is hij mij iets te heftig. Laatst had ik een review geplaatst over gun metal van La Femme en hier had ik deze lak gebruikt als basis voor de topcoat. Dan is hij wel echt pretty! Voor een nail art kun je deze groene lak ook heel goed gebruiken, bijvoorbeeld als je een kerstboom wilt maken of iets met de natuur.
The green & the grunge is voor €1,69 te koop bij de Kruidvat.

Wat vinden jullie van dit nagellakje? 


10 opmerkingen: