woensdag 29 januari 2014

7 Beauty Hacks ♡


Tot een week geleden was ik nog helemaal niet bekend met beauty, fashion en lifestyle hacks. Maar echt, het is super handig! Ik denk dat veel van jullie helemaal niet weten wat het is, dus ga ik het in het kort uitleggen. Beauty hacks zijn eigenlijk gewoon kleine mini DIY´s die alles wat makkelijker maken. Sommige hacks zijn om dingen makkelijker te maken, om minder lang met iets bezig te zijn of geld besparend. Het zijn dus eigenlijk een soort trucjes die heel makkelijk te doen zijn met dingen die je gewoon thuis hebt liggen. Super handig toch?! Ik ga vandaag 7 beauty hacks laten zien! 
Benieuwd naar meer? Lees dan snel verder!

1. Mascara aanbrengen
Ik heb altijd moeite met het aanbrengen van mascara. Soms kan ik wel 10 minuten (!) of langer bezig zijn... Gedeeltelijk komt dat omdat ik graag alles precies wil doen, maar ook omdat er steeds mascara onder mijn ogen, op het bewegende ooglid of op mijn neus komt. Als ik heel voorzichtig doe met het borsteltje komt er meestal maar weinig mascara bij de wimper aangroei. Dit trucje met een pasje voorkomt dit allemaal! Pak een (oud) pasje en zet die op het bewegende ooglid en druk een beetje zodat hij goed tegen de wimper rand aan zit. Dan maak je gewoon zigzag bewegingen met het borstje! Nu zit er niet overal mascara en zit er ook mascara bij de wimper rand. 


2. Waves!
Snel en makkelijk wafels in je haar maken? Dit trucje is handig, snel en mooi! Verdeel je haar in een paar plukken, ongeveer 4 à 5, en maak daarvan vlechten. Dan ga je er met je stijltang overheen, niet zoals je dat doet als je je haar gaat stijlen, maar drukkend. Hou de stijltang steeds heel even vast en ga zo door totdat je het einde van je vlecht heb bereikt. Als je dit bij al je vlechtjes hebt gedaan heb je mooie waves :).


3. DIY Basecoat
Aan de ene kant vind ik glitterlak helemaal geweldig, maar aan de andere kant is glitterlak ook heel vervelend. Glitterlak weghalen is echt niet fijn. De glitters gaan er nooit goed af en het doet pijn. Door je eigen base coat te maken met kinderlijm heb je hier geen problemen meer mee. Doe wat kinderlijm (van die witte lijm die je vroeger altijd had) in een oud nagellakpotje. Lak je nagels gewoon op dezelfde manier als bij nagellak. Laat de lijm voor ongeveer 10 minuten drogen, daarna kun je de glitterlak aanbrengen. Als je de glitters zat bent kun je ze nu gemakkelijk eraf halen met een plat stokje! 


4. Laat je lipstick langer zitten
Bij mij blijft lipstick nooit zo lang zitten, maar met dit trucje blijft hij wel wat langer zitten. Als je de lipstick hebt aangebracht leg je er gewoon een tissue overheen. Daarna dep je met een kwast en een beetje poeder (witte poeder) op de tissue. 


5. Een mooie winged eyeliner 
Heb jij net zoals mij ook moeite om een mooie winged eyeliner te maken? Misschien moet je dit trucje dan een keer proberen. Het enige wat je nodig hebt is een lepel en een liquid eyeliner. Door de stappen te volgen op het plaatje krijg je wel een mooie wing (die aan beiden kanten gelijk is)!



6. 3D Lippen
Met dit trucje krijg je een soort 3D effect op je lippen. Ik vind het er wel mooi en bijzonder uitzien! Je hebt een matte lipstick nodig en een oogschaduw met shimmer. Breng eerst gewoon de matte lipstick aan en dep daarna met je vinger de oogschaduw in het midden van de lippen.


7. DIY Gel liner
Dit vind ik ook zo'n leuk trucje! Het is heel makkelijk, maar geeft wel een mooi resultaat. Met een gewoon oogpotlood kun je nu een mooie gelliner maken. Het enige wat je nodig hebt is een oogpotlood en een aansteker (of een waxinelichtje). Hou het oogpotlood 1 seconde in het vlammetje en laat hem afkoelen voor 15 seconden. Dan kun je een mooie gel eyeliner streep zetten :).


Dit waren zeven beauty hacks, maar er zijn er nog veel meer! Er zijn niet alleen hacks op het gebied van beauty, maar ook op het gebied van eten, lifestyle en fashion.

Wat vinden jullie van deze beauty hacks? 


12 opmerkingen:

  1. Vooral dat met die mascara is handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tips! De laatste kende ik al wel, maar vind ik toch altijd een beetje eng; want wat als je je brand aan je oogpotlood?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga dat eyeliner trucje eens proberen met die lepel! Zal m'n ma ook wel zeggen; wat ga jij nou weer doen met die lepel? Nou, eyeliner aanbrengen, haha! Ben erg benieuwd of het goed werkt of niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat handig! Zeker de moeite waard om eens te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig! Ik ben ook altijd lang bezig met mijn mascara...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk om te zien! Vooral die van langer de lipstick laten zitten pas ik vaak toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt leuke hacks, ik kende alleen die van je lipstick langer laten zitten. Echt handig! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die van de winged eyeliner ga ik eens toepassen :)

    BeantwoordenVerwijderen