vrijdag 22 november 2013

Review: Essence Sparkle Sand Effect Nail polish


Een tijdje geleden kocht ik deze nagellakjes bij de Kruidvat. Het zijn alleen geen gewone nagellakjes zoals wij die kennen, maar die met een zandtextuur! Misschien ben je al bekend met dit concept, misschien ook niet. Vele merken zijn Essence al voor gegaan, maar Essence heeft ook 3 van dit soort lakjes in het assortiment zitten. Vandaag ga ik er twee van reviewen: #163 Hey, Nude, een nude lakje met zilveren glitters, en #165 Here's My Number, een donkergrijze kleur met verschillende kleuren glitters. Er is ook nog een rode kleur, maar omdat ik niet zo van de rode kleuren ben, heb ik die niet meegenomen.
Benieuwd wat ik van deze bijzondere lakjes vind? Lees dan snel verder!

De verpakking ziet er gewoon hetzelfde uit als die van de normale essence nagellakjes. Niet heel bijzonder dus. Het kwastje is lekker breed en plat, hierdoor brengt het heel fijn aan.


Here's My Number
Het aanbrengen van de nagellak gaat net zoals een gewone nagellak. Het is niet moeilijker door de textuur. Met één laagje zie je mijn nagels er nog wel doorheen, maar het ziet er wel al mooi uit!


Met twee laagjes ziet de kleur er net zo uit als in het potje. Je kunt de verschillende kleuren glittertjes ook heel mooi zien. I like! Op de tweede foto kun je de textuur goed zien. Op de foto's is de nagellak nog nat, maar als het droger wordt zie je dat het mat begint te worden. 


Hey, Nude! 
Hier heb ik één laagje van de nude kleur op. Zoals je kunt zien dekt deze niet zo goed, jammer. Toch vind ik het er wel leuk uit zien.


Na twee laagjes dekt hij nog niet volledig, maar op zich vind ik dit er ook wel mooi uitzien. De glitters kun je ook goed zien! Bij dit lakje kun je wel beter de zandtextuur zien.


Beide lakjes drogen erg snel en bleven ook vrij lang op mijn nagels zitten. Ongeveer 4 à 5 dagen, langer dan normaal. Ik had eigenlijk gedacht dat het er juist sneller af zou gaan. Het er af halen ging niet zo gemakkelijk, het is een beetje vergelijkbaar met een glittertopcoat, maar dan gaat het makkelijker.
Wat mij betreft mag Essence nog wel meer van deze lakjes uitbrengen, maar dan zonder glitters. De glitters zien er heel mooi uit, maar hierdoor kun je de zandtextuur minder goed zien.
De sparkle sand effect nagellakken zijn voor €1,69 te koop bij de Kruidvat.

Wat vinden jullie van deze nagellakjes? 

9 opmerkingen:

  1. Ow dat laatste kleurtje is best mooi! Zelf zou ik er misschien nog een naturel kleurtje er onder doen zodat het effect wat beter word misschien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het donkere kleurtje het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het erg mooie lakjes! Ook niet te heftig, maar toch gaaf effect. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke lakjes! Die zwarte is echt heel mooi! Ik volg je nu :)

    Liefs,

    Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb jij een leuke blog zeg, en een erg leuke lay out. Ik ben blij dat ik af en toe random een beetje rond kijk naar nieuwe blogs! Toevallig heb ik beide sand lakjes ook, ik vind ze ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zijn deze! Ik heb zelf het nude lakje, maar ik heb het eigenlijk nog niet uitgeprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen