vrijdag 6 september 2013

Review: Essence Me & My Icecream - #03 Ice, Ice baby


Laatst konden jullie in mijn shoplog al zien dat ik wat nieuwe producten had gekocht van Essence (en Catrice) en vandaag ga ik een nagellakje reviewen van de 'Me & My Icecream LE van Essence! In turkije kon je deze LE ook kopen, maar op de een of andere manier vond ik de kleuren veel lichter dan ik had gedacht. Na even wat swatches opgezocht te hebben wilde ik toch wel heel graag een kleurtje hebben. Ik heb gekozen voor de kleur #03 Ice, ice, baby. Een schattig lila kleurtje met een subtiele shimmer erin. Zo een kleur had ik nog niet in mijn stash!  
Benieuwd wat ik van deze nagellak vind? 

Zoals ik al zei is dit de kleur #03 Ice, Ice Baby, maar er zijn nog 3 andere kleuren. Bij mijn kruidvat hadden ze alleen nog maar de mintgroene, maar ik heb al een mint kleur dus die had ik niet meegenomen.
De verpakking vind ik er heel schattig uitzien. Een bol flesje met een witte dop. Het is heel erg handig dat wanneer je de dop weer dichtdraait dat je dan een soort klikje hoort. Zo weet je dat hij goed dicht zit! De substantie van de nagellak is precies goed. Niet te waterig en niet te dik!


Het aanbrengen was wel wat lastiger dan ik dacht. Het lakje streepte een beetje en dat komt (denk ik) door het kwastje. Het kwastje is namelijk vrij dun in vergelijking tot de normale essence lakjes. Jammer! Ik ben een groot voorstander van de brede kwastjes, haha. Het lakje dekte in één laagje nog niet helemaal, maar voor een laagje vind ik dit nog best goed gepigmenteerd. Zeker niet slecht!


Na twee laagjes is de lak wel volledig gedekt! Wat een super resultaat zeg, wauw! Ik ben fan. De lila kleur is zo ontzettend mooi en in het zonlicht kun je de shimmer goed zien. Ik heb geen foto van de kleur in het zonlicht, maar daar is kleur net iets feller.


Over de droogtijd ben ik niet zo enthousiast. Hij droogt erg langzaam en daardoor komen er (bij mij) snel deukjes in. Na een paar minuten was hij nog steeds niet droog.. 
Het lakje bleef met twee laagjes zonder topcoat zo ongeveer 2 dagen zitten. Daarna begon hij te chippen. Niet zo heel erg lang dus, want de meeste lakjes blijven bij mij 3 tot 4 dagen goed zitten. 

Het nagellakje bevat 10 ml en is 36 maanden houdbaar. De LE Me & My Icecream is te koop bij de Kruidvat en het nagellakje kost €1,89. Lekker budgetproof dus! 

Al met al vind ik het wel een erg lief lakje! De kleur is gewoon zo mooi! Wat vinden jullie van deze nagellak? 


4 opmerkingen: