donderdag 13 juni 2013

DIY: Een mooi kleurtje deze zomer!


Het wordt eindelijk zomer in Nederland! De laatste paar maanden is het alleen maar slecht weer geweest met heel af en toe een dagje zon, maar volgens mij is de zomer nu echt begonnen! Iedereen is vrolijk en loopt vrolijk rond in een korte broek. Love it! Als ik uit school kom ga ik meteen in de tuin op een badlaken of in de hangmat liggen. Alleen als het warm is dan hè ;). Niet alleen om te relaxen, maar ook om een mooi kleurtje te krijgen. Want wie wil er nou geen mooie gebruinde huid?! Ik ben niet het type die de hele dag in de zon gaat liggen hoor. Dat kan ik écht niet vol houden! In het begin gaat het heel langzaam met bruin worden bij mij, maar als ik eenmaal een kleurtje heb word ik ineens heel snel bruin. 
Benieuwd hoe je deze zomer een mooi kleurtje krijgt waar je geen zonnebank en bruiningscrème voor nodig hebt? 

Wortelen en tomaten
Misschien wisten jullie dit al, maar ik denk veel van jullie nog niet! Geloof het of niet, maar wortelen en tomaten zorgen er namelijk voor dat je sneller bruin word. Vanaf nu eet jij dus elke dag een worteltje en een tomaat. Wat je natuurlijk ook kunt doen is een wortel/tomaten sapje maken! Ook lekker gezond dus!


Bewegen
Wat? Bewegen? Ja! Als je beweegt in de zon wordt je veel sneller bruin. Als je op een handdoek of ligbed ligt wordt je maar van één kant bruin. Dan moet je dus om een bepaalde tijd omdraaien om de andere kant ook bruin te laten worden. Met bewegen heb je dit probleem niet! Dubbel zo handig, want zo kan je aan je figuur werken en bruin worden.

Scrubben maar!
Voordat je in de zon gaat zitten kun je jezelf scrubben. Scrubben zorgt ervoor dat de dode huidcellen van je huid af gaan. Hierdoor word je dus mooi bruin! Ook nadat je in de zon hebt gelegen kun je jezelf scrubben. Veel mensen denken dat je bruine kleurtje er dan af gaat, maar niets is minder waar. De zonnestralen dringen namelijk je huid binnen (gaan dus door de hoornlaag heen). Scrubben na het zonnen geeft ook een egaler gebruinde huid.


Hoe trager hoe beter!
Als je voor het eerst na een lange tijd heel lang in de zon gaat liggen blijft de bruine kleur niet lang zitten. Ga dus niet heel lang in de zon liggen, maar doe het telkens gewoon eventjes. Zo blijft je bruine kleur veel langer zitten! Je moet sowieso niet te lang in de zon blijven, want dat heel slecht voor je huid.

Zonnebrand olie 
Je moet natuurlijk ALTIJD zonnebrand gebruiken. Ook al ben je 15 minuten buiten: gebruik altijd zonnebrand. Zonnebrand is niet alleen tegen verbranden, maar beschermt je ook tegen schadelijke straling. Kies altijd een zonnebrand naar jouw huidtype. Heb je een lichte huid en verbrand je snel? Ga dan voor een hoge factor. Heb je een donkere huid en verbrand je niet snel? Ga dan voor een wat lagere factor.
Om nog sneller en vooral mooier bruin te worden kun je een zonnebrand olie gebruiken! Je wordt er niet alleen mooi bruin van, olie op je lijf ziet er ook mooi uit! Maar, smeer NOOIT olijfolie, zonnebloemolie en dat soort dingen op je lijf. Dan verbrand je levend! Gebruik dus altijd een speciale zonnebrand olie.


Zee, zand en.. Sneeuw
Wist je dat sneeuw, zand en water het zonlicht reflecteren waardoor je veel sneller bruin word? Ja! Het is echt zo. Sneeuw weerkaatst de meeste uv-stralen, namelijk 85%, zand 20% en water 5%. Deze zomer ben jij (en ik ook) dus aan de zee te vinden op een (wit) strand!

Wat vinden jullie van mijn tips?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten