maandag 2 maart 2015

Review: Essence Eyebrow pencil - 04 Blonde


Vandaag ga ik een product reviewen die al heel lang in mijn dagelijkse make-uproutine zit. Ik heb hem zelfs al voor de tweede keer gekocht! Dat zegt al heel wat, toch? Ik heb het over het wenkbrauwpotlood van essence in de kleur 04 blonde. Als je blond haar hebt is het best moeilijk om een goed wenkbrauwpotlood te vinden, want de meesten zijn te donker en je wilt niet dat de kleur té veel afwijkt van je eigen haarkleur. Het moet er namelijk wel natuurlijk uitzien, vind ik. Deze van Essence is perfect voor de blonde dames onder ons en het is ook leuk dat hij helemaal niet duur is. Vroeger deed ik mijn wenkbrauwen nooit, ik zag het nut er gewoon niet van in. Nu weet ik wel beter, want het laat je gezicht net wat meer spreken. Voor mij is dit potlood dus een must!
Benieuwd naar de review? Lees dan snel verder!

Wat ik heel fijn vind aan de verpakking is dat de kleur heel erg lijkt op de kleur van het potlood zelf. Zo hoef je niet perse de dop eraf te halen om te kijken of de kleur goed is. Verder ziet het wenkbrauwpotlood er vrij simpel uit, niet veel bijzonders. De dop is ook dezelfde kleur en er zit een soort borsteltje aan. Het borsteltje is vrij hard en dat vinden sommigen misschien niet zo fijn, maar zo kun je wel je wenkbrauwen goed in model brengen en als je iets te veel hebt aangebracht kun je het met het borsteltje een beetje vervagen.


De punt van het wenkbrauwpotlood is vrij scherp als je hem voor het eerst gebruikt. Dit is erg handig als je strakke wenkbrauwen wilt hebben, maar als je het natuurlijker wilt hebben kun je het beste het potlood 'schuin' gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit doe ik zelf ook altijd! Verder vind ik het potlood erg fijn werken. Je kunt de punt steeds slijpen met een normale puntenslijper of een puntenslijper speciaal voor make-upproducten. Ik gebruik altijd de puntenslijper van een max oogpotlood (van de Action!). Werkt super!


Hieronder staan twee foto's: foto 1 is zonder wenkbrauwpotlood, mijn 'kale' wenkbrauwen en foto 2 is met potlood. Ik vind het er stukken beter uitzien! Het is net wat donkerder en de vorm is wat duidelijker. De kleur wijkt ook niet heel erg af van mijn natuurlijke kleur, maar het is wel donkerder. Precies wat ik wil! Ik moet wel even mijn wenkbrauwen epileren, haha.


Eigenlijk kan ik geen minpunten ontdekken! Met het wenkbrauwpotlood kun je goed je wenkbrauwen vormen geven en inkleuren. Als je het dikker aanzet zullen je wenkbrauwen donkerder worden, dus je kunt zelf een beetje kijken wat voor jou het beste is. Bij mij blijft hij goed zitten, de hele dag door. Na het einde van de dag zit hij er nog steeds op. Ik heb met mijn oude wenkbrauwpotlood ongeveer 1 jaar gebruikt, dus hij gaat erg lang mee.
De wenkbrauwpotloden van essence kosten €1,59 en zijn te koop bij de Kruidvat.

Wat vinden jullie van het wenkbrauwpotlood? 

1 opmerking: