woensdag 4 maart 2015

Nail art: Pastel Dots


Vandaag heb ik een nail art gemaakt met een donkergrijze lak van Essence die ik al heel lang in mijn bezit heb, maar die ik al lang niet meer heb gebruikt. Het is wel een erg mooie lak die overal bij past en daarom was ik ook blij dat hij nog niet was uitgedroogd! Ik hoefde dus niet lang te twijfelen welk kleurtje ik zou gebruiken. Hierop heb ik stippen gemaakt in rijen in pastel kleurtjes. Door de donkere basislak komen de kleuren van de stippen heel mooi uit. Voor een chique effect heb ik een matte top coat gebruikt. Ik begin matte nail arts steeds leuker te vinden!
Benieuwd naar de nail art? Lees dan snel verder!

Wat heb je nodig? 
* Base coat
* Donkergrijze lak
* Lichtroze lak
* Mintgroene lak
* Pastel paarse lak
* Matte top coat
* Dotting tool


Hoe maak je het? 

1. Breng als eerst een base coat aan om je nagels te beschermen. Daarna breng je twee laagjes aan van de donkergrijze lak. Als hij in één laagje dekt hoef je natuurlijk niet nog een laagje te doen.


2. Doe een druppel van de lichtroze lak op een stukje aluminiumfolie. Dip de dotting tool hierin en zet aan de zijkant van elke nagel een rij met stippen (in de lengte van de nagels).


3. Doe ook wat van de mintgroene lak op het stukje aluminiumfolie. Naast de roze stippen gaan we nu mintgroene stipjes maken. Maak even veel groene stippen als roze stippen.


4. Als laatste kun je nog pastel paarse stippen zetten. Deze maak je naast de mintgroene stippen op dezelfde manier als bij stap 2 en 3. Als alles droog is, kun je een matte top coat aan brengen voor een matterend effect.


Je kunt natuurlijk ook een glanzende top coat gebruiken, maar ik vond mat wel bij deze nail art passen. Met donkere kleuren vind ik het altijd mooier om een matte top coat te gebruiken, maar dat is persoonlijk!

Wat vinden jullie van de nail art? 

4 opmerkingen:

  1. Wauw, dit vind ik een prachtige nail art! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke nailart! Ik heb laatst dottingtools gekocht maar nog niets mee gedaan. Dit gaat hopelijk lukken!
    Groetjes sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke nail art! Ik gebruik ook vaak aluminium folie voor dit soort dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen