zaterdag 21 februari 2015

Review: Playboy Parfum - Play it sexy & Play it lovely


Parfum, parfum, parfum en nog eens parfum, ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is dat mijn moeder zei dat ik nu écht moest stoppen met het kopen van parfum, maar anders had ik zeker nog wel een paar flesjes gehad. Parfum is gewoon iets wat je elke dag draagt en dan wil je gewoon weleens afwisselen, toch?! Bij de Action verkopen ze nu Playboy parfum. De Kruidvat verkoopt dezelfde parfums, maar daar zijn ze toch twee keer zo duur. Lang leve de Action! Veel mensen vinden Playboy parfum misschien sletterig, maar mij maakt het niet uit, want Playboy parfum ruikt juist onwijs lekker! Lekker boeiend dat het dan van Playboy is, i don't care. Als een parfum maar lekker ruikt.
Benieuwd naar deze twee parfums? Lees dan snel verder!

De parfums die ik vandaag ga reviewen zijn: Play it sexy... en play it lovely... De flacons spreken mij niet heel erg aan. De dop heeft de welbekende konijnenoortjes en er zit een leuk strikje op. Verder is de flacon een beetje rond. Niet heel bijzonder dus! De flacons zijn van alle playboyparfums hetzelfde en dat vind ik best jammer. Ze zijn vrij saai en simpel. Het enige waaraan je ze zou kunnen onderscheiden zijn de kleuren van de parfum zelf. Play it sexy is wat meer roze en play it lovely is heel licht roze, bijna crèmekleurig.


De flacons mogen dan niet zo bijzonder zijn, maar de doosjes waarin de parfums zitten zien er altijd wel leuk uit! Er staat altijd het playboylogo op, maar de achtergrond is meestal wel erg leuk. Het doosje van play it sexy is roze met kanten details. Ik vind het goed gekozen bij de naam, want kant wordt vaak geassocieerd met 'sexy' (niet dat kant altijd sexy is, het ligt er aan hoe je het draagt.). Het doosje van Play it lovely is weer wat rustiger en zachter. Dit past ook weer bij de naam, want 'sexy' is toch wat harder dan 'lovely'.


En om het belangrijkste niet te vergeten: de geur! Play it sexy en play it lovely ruiken allebei totaal verschillend. 

Play it sexy
Play it sexy ruikt lekker zoet, maar niet té overweldigend zoet. Het is niet zo dat je met je neus in een pot snoep bent beland hoor, haha. Hij ruikt 'warm' zoet. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders zou kunnen uitleggen. Deze geur is wat meer geschikt voor 's avonds, want hij is wat warmer, zwaarder en kruidiger qua geur. Ja, dit is echt een verleidelijke, pittige geur. Heerlijk! De geur doet zijn naam wel goed aan, want sexy is het zeker. In de goede zin van het woord: vrouwelijk.

Topnoten: roze grapefruit, mandarijn, roze peper
Hartnoten: jasmijnthee uit Nepal, osmantus, zoethout
Basisnoten: vanille, patchoeli, sandelhout en tonkaboon


Play it lovely
Play it lovely is weer wat zachter en draagbaarder voor overdag. Play it lovely is een lekkere zoete en frisse geur die wat lichtere geuren bevat dan Play it sexy. Deze geur is inderdaad iets 'liever' en zachter dan play it sexy. Play it loveley ruikt ook wat fruitiger en bloemiger. Ik vind de geuren allebei erg lekker ruiken, maar play it lovely is wel echt mijn favoriet! Wat een heerlijk geurtje. Ik kan niet stoppen met ruiken. Haha!
Topnoten: citrus, braambes, sappige peer
Hartnoten: orchidee, tuberoos
Basisnoten: amber, patchoeli, tonkaboon


Als je nog een lekker geurtje zoekt, kan ik je zeker aanraden om even de Action binnen te wandelen, want ze hebben nog meer andere playboy parfums. Playboy klinkt misschien trashy en sletterig, maar de parfums zijn dat helemaal niet. Ze ruiken juist erg lekker! Vooral Play it lovely moet je echt even ruiken. Oh my, wat ruikt hij toch lekker! Ik draag hem nu bijna elke dag, en dat zegt genoeg. Ze blijven allebei niet super lang zitten, maar een halve dag houden ze zeker wel vol. Een hele school/werkdag niet. Gelukkig zijn ze makkelijk mee te nemen in je tas. 
De Playboy parfums bevatten allebei 50 ml en kosten €3,99 per stuk. Lekker cheap!

Wat vinden jullie van playboy parfums? 

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me een lekker parfum, voor een klein prijsje! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Play it Sexy heb ik wel eens gehad.. die vond ik heerlijk! Leuk artikel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er goed uit, heb ze zelf nog nooit geprobeerd!

    BeantwoordenVerwijderen