maandag 16 juni 2014

6 Summer Food Hacks


De zomer komt er weer aan, woehoe! Het weer is eigenlijk al lekker zomers, want de temperaturen in Nederland zijn de laatste tijd heerlijk warm. Over een paar weken heb ik ook vakantie en ik hoop dat het dan ook zo lekker weer is. Zoals jullie weten ben ik helemaal in to de 'hacks' en 'mini diy's'. Jullie konden een tijdje geleden al 5 mini diy's voor de zomer zien. Vandaag ga ik een aantal hacks, acht om precies te zijn, laten zien van zomers eten. Het zijn niet echt recepten, maar meer handige dingen die je heel goed van pas zullen komen deze zomer! Van enge insecten weghouden tot efficiënt barbecueën, je leest het allemaal in dit artikel. 
Benieuwd naar de hacks? Kijk dan snel verder!

Nooit meer een druppelend ijsje
Dit kennen we allemaal vast wel van vroeger. Het is altijd heerlijk om een ijsje te eten in de zomer, maar het irritante is dat ze áltijd gaan druppelen en niet zo'n beetje ook, maar echt heel erg. Je gaat dan als een bezetene aan dat ijsje likken, maar er vallen altijd wel druppels op je handen of kleding! Super irritant! Met dit handige trucje kun je dit voorkomen. Het enige wat je hoeft te doen is een cupcakevormpje aan het stokje te prikken. Het vormpje zal alle druppels opvangen! 



Barbecue? 
In de zomer word er ook volop gebarbecued. Het is altijd super gezellig om met je familie te gaan barbecueën, maar als het afgelopen is lijkt het alsof er een aanslag is gepleegd. Tja, barbecueën laat ook veel troep achter. Op de tafel zitten resten van sausjes en overal ligt vlees dat half afgekloven is. En het vervelendste is dat je altijd heel veel afwaswerk heb (tenzij je een vaatwasser hebt). Met een simpel cupcakebakblik is dit probleem opgelost. Hier kun je namelijk allemaal sausjes en kleine dingetjes in doen, zoals rauwkost. Nu heb je na afloop niet meer tien bakjes die je moet afwassen.


Citroen bloemetjes
Vind je de normale citroenschijfjes maar saai en ben je ze helemaal zat? Probeer er dan een bloemetje van te maken! Het ziet er heel vrolijk uit en iedereen het vast heel leuk vinden. Je hebt alleen een kleine rasper (of misschien een mesje) nodig waarmee je gleufjes in de citroen maakt (in de lengte). Als je dit hebt gedaan kun je er gewoon plakjes van snijden. Ook leuk om er halve bloemetjes van te maken en ze op een glas te zetten! 


Geen enge insecten meer in je drankje
Ik heb hier ook altijd last van. Vooral op vakantie als er veel wespen zijn. Je bent een zoet drankje aan het drinken en binnen no time zitten er allemaal vieze, enge beesten in. YUK! Dat drankje ga ik dus echt niet opdrinken, no way! Zonde natuurlijk.. Toen ik 5 jaar was zaten er een keer twee wespen in mijn jus d'orange en toen ging ik er met mijn hoofd boven hangen, want 'ik wilde zien wat ze aan het doen waren'. Nou, dat heb ik geweten, want ik werd gelijk gestoken... Als je dit wilt voorkomen kun je een cupcakevormpje op je glas doen en hier een rietje insteken. Nu kun je genieten van je drankje! 


Frisdrank drinken
Ooit geweten waar dat rare clipje voor dient bij frisdranken zoals cola, fanta en ice tea? Ik heb het eigenlijk nooit geweten totdat ik een foto zag van een rietje dat in het ringetje werd gestoken. Het is dus een soort houdertje voor je rietje! Best logisch als je het zo ziet. 


Watermeloen als kom
In de zomer is watermeloen heerlijk om te eten, maar weet jij ook nooit waar je de schil van een watermeloen voor kunt gebruiken? Ik ook niet. Toen ik deze hack tegen kwam was ik dan ook super blij, want hoe leuk is het om de schil van een watermeloen te gebruiken als kom?! Je kunt hier allemaal verschillende fruitsoorten in doen. Het ziet er ook super origineel en mooi uit! 


Ik vind alle hacks heel erg handig en dan vooral de twee met de cupcakevormpjes. Geniaal gewoon! Hoe verzinnen ze het eigenlijk..

Wat vinden jullie de leukste hack(s)?


7 opmerkingen:

  1. Super leuke ideetjes!
    Ik ga er alvast een paar van toepassen ;)

    Liefs,
    Karlien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel!
    Ik heb hem een hartje gegeven via Bloglovin',
    zo kan ik deze hacks nog eens terugvinden!

    Liefs, Susan
    ishootlovee.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van het cupcake blik had ik al eens eerder gezien! Toevallig zag ik laatst op een verjaardag die watermeloen variant en dat stond zó leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ga ik zeker en vast onthouden, erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk, super creatief! De watermeloen ga ik zeker eens zo opdienen, staat meteen een stuk gezelliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk artikel! En wat een handige hacks!

    BeantwoordenVerwijderen