vrijdag 16 mei 2014

Review: Essence I♡ Extreme crazy volume mascara


Van mascara's kun je nooit genoeg hebben. Ik ook niet. Om de maand heb ik meestal wel een nieuwe nodig, want ik doe altijd vrij veel mascara op en na een paar maanden moet je een mascara gewoon vervangen. Ik heb er geen problemen mee, want mascara's testen is altijd leuk. Ik kan gewoon echt niet zonder mascara! Zonder mascara lijk ik net een zombie die geen wimpers heeft en er heel moe uitziet. Dat willen we natuurlijk niet... Met mascara zie je mijn wimpers wel en spreken mijn ogen meer. Het kan zoveel voor je gezicht doen, ongelofelijk. Vandaag test ik voor jullie de I♡ extreme crazy volume mascara van Essence. Mijn moeder heeft deze mascara ook een keer gehad en nu heb ik er ook een gekocht, want hij heeft een heel bijzonder borsteltje. Het is een ´crazy volume´ mascara, dus ik hoop dat hij inderdaad veel volume geeft!
Benieuwd naar deze mascara? Lees dan snel verder! 

De verpakking van de mascara vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig. Het is toch een roze verpakking met dikke, grote letters. De verpakking is niet lelijk hoor, want roze is een mooie kleur, maar het ziet er wel een beetje goedkoop uit. 


En dan nu het belangrijkste van een mascara: het borsteltje! Dit borsteltje is vrij lang en heeft een normale dikte. Het is geen breed borsteltje, maar het is ook niet dun te noemen. Het borsteltje heeft een aantal rijen met kleine, rubberen haartjes en daartussen zitten geen haartjes. Ik vind het erg bijzonder, want meestal zitten borsteltjes helemaal vol met haartjes. 


Het aanbrengen gaat heel fijn, want het borsteltje is lekker lang en kan hierdoor alle wimpers in een keer voorzien van mascara. Door het normale breedte van het borsteltje knoei je ook veel minder. Handig, want anders ben je steeds in de weer met wattenstaafjes (zoals ik...oeps). Ik moet ook altijd een wimperkruller gebruiken om een mooie gekrulde wimpers te krijgen, maar voor het testen heb ik geen wimperkruller gebruikt. Ik moet zeggen dat ik verrast ben door het resultaat. Mijn wimpers zijn normaal helemaal niet lang en ze krullen ook niet omhoog, maar met deze mascara zijn ze wel wat langer en krullen ze meer. Deze mascara geeft alleen niet zoveel dikte. Daarvoor heb je toch wat meer laagjes nodig. Op de eerste foto heb ik een laagje op en op de tweede foto twee laagjes.  


De mascara doet zijn werk goed en geeft mooi volume. Het borsteltje werkt fijn en laat geen klontjes achter. Ook worden mijn wimpers langer. Deze mascara gaat mijn everyday bakje in!
Essence I♡ extreme crazy volume mascara is te koop voor maar €2,79 bij de Kruidvat. Een goede mascara voor deze prijs!

Wat vinden jullie van deze mascara?


11 opmerkingen:

  1. Ik vind deze mascara juist totaal niet fijn, veel te dik en klonterig. Volgens mij is mascara het product waar de meningen het meest over verdeeld zijn, haha.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn absolute nr 1 mascara! En nog beter...lekker betaalbaar! Zo kun je eens wat sneller een nieuwe aanschaffen en wacht je niet totdat je er niks meer uit krijgt of helemaal dik is geworden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is mijn favoriete budgetmascara!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem niet zo heel mooi, de mascara zit echt te dik op de wimpers en ze plakken erg aan elkaar. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk niet dat dit een mascara voor mij is, ik hou meer van dikkere borsteltjes die veel volume geven zoals bv. die van The Colossal van Maybelline! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij is hij wat te dik, helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit niet zo'n heel mooi effect
    de wimpers plakken redelijk aan elkaar waardoor je een spinnenpoten effect krijgt
    en ik zie een paar klontertjes op de wimpers, spijtig

    Liefs,
    Karlien
    http://polishedcats.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze heb ik ook, en is een fijne mascara om mee te werken <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij lijkt me wel fijn, mooie verpakking ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er mooi uit! Ik heb nog genoeg mascara's liggen, dus even wachten maar met uittesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vond deze echt niets.. Ik had enkel spinnenpoten na ! 2 ! laagjes!

    BeantwoordenVerwijderen