zaterdag 24 mei 2014

5 Mini DIY's voor de zomer ♡


Het is bijna officieel zomer. Sommigen hebben nu al lekker vakantie, maar ik moet nog heel even wachten voordat de grote vakantie begint! Ik heb heel veel zin in de vakantie, want 6 weken geen school is zeker geen straf :). Ik ga drie weken op vakantie en in die andere drie weken moet ik mij wel zien te vermaken. En hoe kan dat nou beter dan met diy's maken (naast winkelen natuurlijk...)?! Vandaag ga ik een paar kleine do it yourselfs laten zien die te maken hebben met de zomer. Het zijn vooral fashion diy's, maar er zit ook een heerlijk toetje bij! Dit soort dingen zijn erg leuk om te maken in de vakantie, of als je er gewoon zin in hebt. Veel dingen zijn ook helemaal niet moeilijk om te maken en je hebt niet veel speciale spullen nodig.
Benieuwd naar de mini diy's? Kijk dan snel verder! 

Lemon cups 
Dit vind ik zo'n leuk idee! Het is heel simpel, maar het ziet er heel schattig uit! Het enige wat je nodig hebt is een scherp mes, schepijs en een paar citroenen. Snij het 'kontje' van de citroen er aan beide kanten af zodat hij straks rechtop blijft staan. Snij met een mes het sap eruit zodat alleen de schil overblijft. Dit sap kun je weer gebruiken voor een smoothie, een drankje of een ander recept. Doe nu in elke schil een bolletje ijs en klaar is dit lekkere toetje!


Veiligheidsspeldjes armband
Dit vind ik ook echt een heel goed idee: een armband van veiligheidsspeldjes, hoe verzin je het eigenlijk? Het ziet er wel erg leuk en ibiza achtig uit. Je hebt kleine kraaltjes nodig, touw en natuurlijk veiligheidsspeldjes. Ik gok dat Action dit soort dingen wel verkoopt :). Rijg de kraaltjes op de veiligheidsspeldjes en als je alle speldjes hebt voorzien van kraaltjes rijg je de veiligheidsspeldjes aan een touw (je hebt dus twee touwtjes nodig). Knoop de touwtjes vast en klaar is je armband!


Bloemetjes zonnebrillen
Deze DIY heb je vast al een keer voorbij zien komen op twitter, weheartit of andere sites. Zonnebrillen zijn meestal vrij saai, maar met een aantal kleine dingen kun je die saaie zonnebril leuk pimpen. Je hebt sowieso een lijmpistool (lijm kan ook) en een zonnebril nodig. Verder heb je dingen nodig die je erop kunt plakken, zoals bloemetjes, glitters of pareltjes. Doe een beetje lijm op de zonnebril en plak hier de versiersels op. Laat dit goed drogen en dan is je nieuwe zonnebril klaar!


Sandaaltjes met strikjes
Je hebt vast wel nog een paar sandaaltjes van vorig jaar die je eigenlijk helemaal niet meer leuk vind. Tijd om ze te pimpen! Je hebt simpele sandaaltjes nodig (primark heeft deze vast wel voor een klein prijsje), een lint in een kleur die jij leuk vind en een lijmpistool. Maak een strikje van het lint en doe een beetje lijm op de plek waar jij het strikje wilt hebben. Plak het strikje erop en herhaal deze stappen bij de andere slipper.


Hartjes ring
Dit is niet echt iets wat persé met de zomer te maken heeft, maar ik kon het niet laten om deze ook te laten zien, want hij is zo leuk! Het is een hartjes ring en het ziet heel mooi uit. Het enige wat je nodig hebt is ijzerdraad en een ronde rang. Ik heb ooit eens ijzerdraad op Ebay en een ronde tang bij Xenos gekocht. Ik kan niet goed uitleggen in woorden hoe het moet, maar het plaatje is eigenlijk al duidelijk genoeg:


Ik vind het altijd leuk om kleine DIY's op te zoeken en ze soms ook zelf na te maken! Als jullie dit soort artikelen leuk vinden: ik hoor het graag. Dan kan ik er nog meer maken :).

Welke DIY vinden jullie het leukst?

4 opmerkingen: