woensdag 11 september 2013

Review: Essence Special Effect Topper - Only Purple Matters


Laatst konden jullie in mijn shoplog al zien dat ik een aantal nieuwe producten kocht van Essence en Catrice. Zo ook deze paarse glitter topcoat met 3D effect! Toen ik in de Kruidvat stond hoefde ik niet lang te twijfelen of ik hem meenam: deze glitter topcoat moest en zou ik hebben! Want zeg nou eerlijk: ziet hij er niet geweldig uit?! De glitters zien er heel mooi uit en je kunt zien dat hij goed dekt. Dit klinkt misschien een beetje raar, maar misschien begrijp je wat ik bedoel, haha. Eigenlijk moet ik niet zeggen dat het een paarse topcoat is, want er zitten ook heel veel roze glitters in!  
Benieuwd wat ik van de topcoat vind? Kijk dan snel verder!

De verpakking ziet er leuk uit. Gewoon een simpele flacon zonder rare vormen of iets anders. De spiegelachtige dop vind ik wel wat goedkoop lijken, maar het ziet er zeker niet verkeerd uit!


Het kwastje is net zoals de andere special effect toppers (logisch natuurlijk). Hij lijkt op zich wel fijn, maar een breder kwastje had misschien net wat beter geweest. Dan kun je in een 'veeg' heel je nagel lakken. De substantie van de topcoat is vrij dik, maar dat komt door de glitters die erin zitten.




Het kwastje lakt prima en hij verdeelt de glitters goed over mijn hele nagels. Meestal zie je bij glitter topcoats dat er op een plek heel veel glitters/flakies zitten, maar bij deze zitten ze gewoon over je hele nagel verspreid. Op deze foto heb ik een laagje aanbracht.


Hier heb ik twee laagjes aangebracht. Zoals je ziet dekt hij wonderbaarlijk goed! Je zou hem zo kunnen gebruiken als gewone nagellak zonder een basiskleur eronder.


Zonder een nagellak er onder vind ik hem ook al mooi, maar met een zwarte (of misschien donkergrijs of paars) vind ik hem nog mooier! Hier heb ik 2 laagjes aangebracht over een zwarte nagellak.


In het zonlicht kun je de glitters nog beter zien en glinsteren ze allemaal. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het effect heel erg op 'galaxy' lijken. Gaaf! De topcoat droogt mat op en ik denk Essence dat bedoelt met 3D effect. In het  echt is de topcoat nog mooier dan op de foto :).


Op de foto's lijkt de paarse kleur donkerder dan dat hij in het echt is. Misschien komt dat door de zwarte basislak, maar in het echt is hij dus iets lichter paars. Erg mooi! Van het 3D effect zie je niet heel veel. Je voelt wel een soort structuur als je over je nagel wrijft.
Uiteindelijk bleef de topcoat ongeveer 4 dagen zitten. Best lang. Good job essence!

Je kunt deze Special effect topper kopen bij de Kruidvat voor maar €1,89. Ik kan hem in ieder geval iedereen aanraden. Hij is zo mooi, love it!

Wat vinden jullie van de topcoat?


8 opmerkingen: