vrijdag 9 augustus 2013

Video's en artikelen inplannen


Plannen, plannen en nog eens plannen! Plannen is handig, soms dan. Plannen is vooral handig als je het altijd heel druk hebt. Maar vandaag gaan we het niet hebben over je dag inplannen, maar over hoe je video's kunt inplannen in youtube en artikelen in blogger! Mijn artikelen en filmpjes komen altijd om 7 uur 's ochtends online en een tweede artikel om 12:00. Op dit moment ben ik op vakantie in Turkije en is dit artikel ook ingepland, haha! Het is heel erg simpel als je weet hoe het moet, maar ik denk dat sommige niet weten hoe het moet. Daarom ga ik jullie vandaag uitleggen hoe je dit kunt doen! Lees snel verder!

Video's inplannen in youtube

1. Klik op ´uploaden´
2. Kies bij privacy ´gepland´. Je kunt later aangeven op welke datum en welk tijdstip. Daarna selecteer je pas een bestand om te uploaden!


3.  Als je video aan het uploaden is zie je rechts altijd een balkje met privacyinstellingen. Hier kun je de datum kiezen en het tijdstip. Klik daarna op ´wijzigingen opslaan´


4. Je video zal op de aangegeven datum en tijd te zien zijn (zelf kun je hem wel al bekijken)!

Ik wil ook altijd mijn filmpjes in een blogpost laten zien, maar mijn filmpjes (en de post) zijn ingepland. Je kunt dan gewoon de video insluiten en die code in je post zetten (bij HTML). Dan komt het goed!

Artikelen inplannen in Blogger

1. Bij blogger zie je linksonder 'instellingen' staan. Klik hierop en kies voor 'taal en opmaak'


 2. Stel bij 'opmaak' nu de juiste tijdzone in. Hier in Nederland is dat (GMT+01:00) Amsterdam.


3. Klik op 'instellingen opslaan'

4. Als je een artikel aan het schrijven bent zie je rechts 'intstellingen berichten'. Bij het kopje 'schema' kun je de datum en tijd instellen. Voer de juiste datum en tijd in en klik op 'gereed'


5. Als laatste moet je op 'publiceren' klikken. Nu is je artikel ingepland!

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en jullie er wat aan hebben! 

2 opmerkingen: