zaterdag 15 juni 2013

De 7 Schoonheden


Ik denk dat iedereen weleens van de zeven schoonheden heeft gehoord. Misschien weet niet iedereen wat het nou precies is. Zelf weet ik wel een beetje welke schoonheden het nou zijn, maar als ik heel eerlijk ben wist ik ze ook niet allemaal! De zeven schoonheden zijn bedacht in de 17e eeuw, maar het is niet bekend wie ze bedacht heeft. Iemand heeft gewoon een keer bedacht dat er zeven schoonheden zijn! Er zit dus helemaal geen achterliggende gedachte achter. Er zijn ook zeven schoonheden voor mannen, maar die zijn dan weer anders. Vandaag ga ik het niet over die van de mannen hebben, maar over die van de vrouwen!
Benieuwd wat de zeven schoonheden zijn?

1. Donker haar en lichte ogen of licht haar en donkere ogen.
Als je donker haar en lichte ogen heb (en andersom) is dat best bijzonder! Zelf vind ik het heel mooi als je dit hebt. Meestal heb je bij donker haar donkere ogen.


2. Een spleetje tussen je tanden.
Of ik het nou echt heel mooi vind weet ik nog niet.. Zelf heb ik wel een spleetje tussen mijn tanden, maar het liefst zou ik het niet hebben, haha! Madonna heeft dit ook.

3. Moedervlek boven de lip (de schoonheidsvlek).
Tja, je kunt het mooi vinden. Als het een grote moedervlek is vind ik het niet mooi, maar een kleintje kan op zich best mooi zijn! Marilyn Monroe heeft ook een moedervlek boven de lip. 



4. Lange gekrulde wimpers.
Dit is echt iets wat elke vrouw wilt, toch?! Zelf heb ik helemaal niet zulke lange en gekrulde wimpers. Gelukkig bestaat er mascara. 



5. Sproeten.
Ik weet nog niet zo zeker wat ik van sproeten vind... Ik heb ook een paar kleine sproetjes, maar echt mooi vind ik ze nou ook weer niet!

6. Amandelvormige ogen.
Het is heel moeilijk te zien of iemand amandelvormige ogen heeft. Zelf kan ik het ook niet zien hoor! Het zijn in ieder geval ogen in de vorm van amandelen. Angelina Jolie heeft hele mooie amandelvormige ogen.



7. Kuiltjes in de wangen.
Het is wel heel schattig dat als je lacht je kuiltjes in je wangen krijgt. Als ik lach krijg ik ook wel een beetje kuiltjes.

Welke van de zeven schoonheden hebben jullie? =)


6 opmerkingen:

  1. ik heb een spleetje tussen mijn tanden wat ik nou niet echt mooi vind. Ik heb ook best wel lange gekrulde wimpers en ik heb kuiltjes in mijn wangen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kuiltjes in de wangen vind ik er altijd super leuk uitzien!
    Mijn nichtje van drie heeft dat, echt super lief!

    www.ishootlovee.com
    Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super raar dat jij dit bericht plaatst, terwijl je nog nooit een foto van jezelf hebt laten zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom zou ik mezelf dan moeten laten zien in deze post?

      Verwijderen
    2. Nou het is toch leuk om te zien wie er achter een blog zit.

      Verwijderen