donderdag 28 februari 2013

PiinkKeukenPrincess, Kaneelstengels


Laatst was ik samen met mijn moeder aan het winkelen en gingen we lunchen bij La Place. We hadden een heerlijk broodje genomen en ook nog warme chocolademelk! Bij de kassa viel mijn oog op een bakje waar kaneelstengels in lagen en  ze zagen er zo lekker uit dat ik die dag daarna gelijk kaneelstengels ging maken! Want als je een 'kaneelmonster' bent moet je dit natuurlijk proberen :). De eerste keer had ik ze iets te lang in de oven gezet en toen waren ze te hard, maar de tweede keer waren ze echt PERFECT! Het is zo onwijs makkelijk om te maken en je hebt ook helemaal niet veel nodig. Als je net zoals mij van kaneel houd is dit zeker het proberen waard!
Benieuwd naar deze lekker kaneelstengels?

Wat heb je nodig?
* Klein beetje melk
* (ongeveer) 7,5 eetlepels suiker
* 5 theelepeltjes kaneel
* 5 plakjes bladerdeeg (Dit is voor ongeveer 20 à 25 kaneelstengels)


 
 
Hoe maak je het?

1. Verwarm de oven alvast voor op 200 graden.

2. Leg de plakjes bladerdeeg op het aanrecht zodat ze kunnen ontdooien.


3. Ondertussen doe je de suiker en de kaneel in een bakje en mix je dit doorelkaar totdat het helemaal is gemixt.


4. Doe een klein beetje melk in een bakje. Met een kwastje bestrijk je de plakjes bladerdeeg met een beetje melk.
 
 
5. Telkens als je een plakje bladerdeeg hebt bestreken met wat melk strooi je er ongeveer 1,5 eetlepel kaneel/suiker overheen.
 
 
5. Nu ga je elk plakje bladerdeeg in 4 of 5 reepjes snijden (ik heb 4 reepjes per plakje). Met een bakspaan leg je de reepjes op de bakplaat met bakpapier. Anders heb je kans dat er veel suiker vanaf valt.
 
 
6. Zet ze ongeveer 10 à 12 minuten in de oven (echt niet langer want dan worden ze hard!)
 
7. Haal de kaneelstengels uit de oven en laat ze even afkoelen. Smullen maar!
 

Houden jullie ook zo van kaneel? 

 

2 opmerkingen:

  1. Ja, die dingen zijn briljant. Ik heb 5 jaar bij La Place gewerkt in de weekenden en heb er denk ik duizenden gemaakt in die vijf jaar. Smaken altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen