dinsdag 18 december 2012

10 Things to do in Winter!


De winter komt er weer aan! Het is alweer eerder donker en als ik naar school ga moet ik zelfs mijn lamp aan. Ik vind de winter wel altijd heel gezellig, omdat je dan natuurlijk Kerstmis gaan vieren en oud & nieuw en niet te vergeten: 2 weken vakantie! Het is moeilijk om je te vervelen in de winter, want je hebt altijd wel wat te doen. Ik hoop dat er deze winter weer ijs op de sloot komt zodat we met de hele buurt lekker kunnen schaatsen op natuurijs! Sneeuw vind ik ook wel leuk, maar alleen als het al gesneeuwd heeft zodat je sneeuwballen kan gooien en je niet allemaal sneeuwvlokken in je haar hebt...
Benieuwd naar een aantal leuke dingen die je in de winter kunt doen?

1. Schaatsen!
In de winter hoort schaatsen er natuurlijk bij. Het allerleukste is natuurlijk als het op natuurijs is, maar op een kunstschaatsbaan is het ook hartstikke leuk! Zorg dat dikke sokken in je schaatsen doet en lekker warme kleding aandoet. Het is vervelend als je het zo koud hebt!
Aan het einde neem je een lekkere warme chocomel met een flinke toef slagroom!



2. Hou een winterslaap, dat heb je wel verdiend.
Niks is lekkerder dan dat jij heerlijk in je warme bed ligt en je het buiten ziet sneeuwen. Op zo'n moment is je bed heilig! Het liefst blijf je dan in je bed liggen en kom je er voor een poos niet meer uit, maar ho! Je moet naar school of naar je werk... Gelukkig is het bijna Kerstvakantie en kun je zo lang slapen als je maar wilt, maar natuurlijk niet met oud & nieuw! Die winterslaap heb je wel verdiend na zo'n lange tijd gewerkt te hebben!



3. Warme chocomel met slagroom drinken
mmm, ik krijg er nu al trek in als ik er aan denk. Is het niet heerlijk om je koude handen om je warme mok chocomel te binden als je net in de kou bent geweest? Ik hou sowieso al heel erg van chocola en warme chocomel is dan ook heerlijk! Doe er wel slagroom op want dan is het nog lekkerder. Het geeft ook altijd een gezellig gevoel chocomel!



4. Lekker knutselen en freubelen
Misschien hou je wel helemaal niet van al die kou: sneeuw, ijs, sneeuwballen. Er zijn ook dingen binnen te doen hoor! Zoals lekker knutselen. Zoek op internet een paar leuke DIY's en ga de hele vakantie allemaal leuke dingen maken! Deze hier vind ik echt heel gaaf voor de winter:


5. Kerstdiner
Met Kerst kan er natuurlijk geen kerstdiner ontbreken. Met Kerst moet je groots uitpakken! Nodig je familie uit op 1e kerstdag en zeg dat jij zorgt voor het diner. De hele dag sta jij in de keuken om een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht te maken, wat zal iedereen smullen! Je kan ook gaan gourmetten, ook heel gezellig! Maak de tafel ook extra gezellig met schattige kaarsjes.


6. Sneeuwballengevecht!
Je wordt wakker en je ziet sneeuw! Ga meteen uit bed en kleed je warm aan. Vergeet je handschoenen en sjaal niet! Want met sneeuw moet je NOOIT wachten: de ene dag ligt het er nog en de volgende dag is het alweer weg! Gooi iedereen lekker onder en als je klaar bent kun je je nog even in de sneeuw laten ploffen.

 
7. Verwendagje
Na een lange tijd school/werk of na een lange dag buiten te zijn geweest, is het wel eens lekker om je even te ontspannen. Dit kan je bijvoorbeeld in de sauna doen, de spa of gewoon thuis! Ga lekker in bad zitten met kaarsjes en een rustgevend muziekje op. Doe in je bad een lekkere bruisbal van de LUSH en ga lezen in een tijdschrift! Ik heb er nu al zin in!




8. Naar een musical!
In de winter zijn er altijd veel musicals. Bijvoorbeeld: Wicked, The little mermaid, Hij gelooft in mij, Aspects of love of sister act. Ik ben een paar maanden geleden naar Wicked geweest en het was een hele spectaculaire musical! Ik ga meestal in de kerstvakantie ook wel eens naar een musical of theater met mijn oma of nichtje. Dat is altijd heel gezellig! Daarna kun je ergens in een restaurant lekker gaan eten: Je dag is geslaagd!


9. Kleding ruilen
Ik heb altijd heel veel zomerkleding en heel weinig winterkleding. Elk jaar heb ik weer dat ik niet veel winterkleding heb! Winterkleding is ook duurder dan zomerkleding. 
Misschien is het dan handig om voor al je vriendinnen een 'kleding ruil party' te houden! Jij levert je oude kleding in die wel nog mooi is en zij ook! Misschien zit er wel iets bij wat je heel leuk vind!? Je kan het natuurlijk met alles doen: sjaals, handschoenen, mutsen, laarzen, sieraden etc.


10. Fireworks!
Op 31 December is het 'de vuurwerkdag' ! Ik weet dat er mensen zijn die het allemaal heel eng en irritant vinden al dat vuur en die knallen, maar ik vind het juist leuk! Je mag het maar 1 keer in het jaar doen en dan moet je er wel gebruik van maken, toch? Om 12 uur is het vuurwerk het mooist. Iedereen steekt super mooie pijlen af en geniet ervan! Een heerlijk moment om dat met mensen te vieren die je lief hebt! Voor 12 uur lekker kletsen en hapjes eten, een beetje vuurwerk afsteken en de tijd vliegt om.

 
Wat doen jullie met vuurwerk?
 
 


1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen!
    met oud en nieuw ga ik lekker vuurwerk kijken en daarna feesten.xx

    BeantwoordenVerwijderen