vrijdag 22 augustus 2014

Recept: Broodje met geitenkaas, spek en honing


Mijn geitenkaas obsessie (dit klinkt heel weirdo) begon een paar jaar geleden toen ik op vakantie was in Corsica, drie of vier jaar geleden. We waren in een restaurant en toen bestelden we een extra salade met geitenkaas en honing. Deze salade was zo lekker! Het was een gewone salade, maar dan zaten er stokbroodjes op met 'gesmolten' geitenkaas en honing. Ik vond geitenkaas altijd maar raar en niet lekker, totdat ik deze salade at! DAMN, geitenkaas is zo lekker. Het is nog lekkerder met honing. Het water loop me nu al in de mond... Vandaag ga ik een broodje maken met geitenkaas, spek en honing. Het is echt heel erg lekker en helemaal niet moeilijk om te maken. 
Benieuwd naar het recept? Kijk dan snel verder! 

Wat heb je nodig?  
* Geitenkaas
* Spek
* Afbakbroodjes
* Honing


Hoe maak je het?

1. Verwarm eerst de oven voor. Op hoeveel graden het moet staat meestal op de verpakking van de afbakbroodjes. Nu ga je een broodje doormidden snijden. Nu heb je twee halve broodjes die je allebei door de helft snijdt. Maak de broodjes ook een beetje vochtig aan de buitenkant.


2. Nu ga je de geitenkaas op de broodjes doen. Ik heb geitenkaas gekocht die in plakjes is gesneden en hiervan gebruik ik ongeveer 2 plakjes per broodje. Daarna doe je er wat honing op. Je moet zelf een beetje kijken hoeveel je lekker vind, maar ik vind het altijd wel lekker om wat meer erop te doen.


3. Nu zet je de broodjes met geitenkaas en honing in de oven. Op de verpakking staat hoelang ze er ongeveer in moeten. Ik doe het altijd op gevoel en als ze een beetje bruin zijn haal ik ze eruit.

4. Nu ga je de spek bakken. Voor twee halve broodjes heb je twee plakjes nodig, maar je kunt er ook meer doen natuurlijk. Doe de spek in de pan en laat het gaar worden. Draai ze ook af en toe om zodat beide kanten bruin worden. Als beide kanten een beetje bruin zijn zijn ze goed. Hierna leg ik de spek op een bordje waar een keukenpapiertje opligt. Zo kan het vet een beetje weggaan.


5. Leg de spek op de broodjes en doe er ook nog een blaadje sla bij. Het lekkerste is om rucola te nemen, maar dat had ik niet in huis. Gewone sla kan ook, maar het is wel minder lekker.



Ik ben helemaal fan van dit broodje, het is zo ontzettend lekker! Als je alleen geitenkaas en spek zo saai vind kun je er ook rucola en pijnboompitjes bijdoen. Ook erg lekker :).

Wat vinden jullie van dit broodje?

5 opmerkingen:

  1. Jummeeh ik heb ook een geitenkaasobsessie hoor hihi en met spek en honing is het helemaal hemels!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, dit lijkt me echt heerlijk, de combinatie lijkt me gewoon echt zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmm honing on geitenkaas ^_^ yummehhh

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi! I would like to share your recipes on Volrecepten.nl. Adding your blog will make your content available to our users and send you some additional traffic. To have a better visibility and compare the number of visits of your blog with other popular Dutch sites, install the myTaste widget.
    You can add your blog from the main page in the Top Blogs section (Food blogger? Sluit je!).
    Hope to see you there soon :)

    BeantwoordenVerwijderen