woensdag 30 juli 2014

Bloemenkrans voor op je stuur ♡


Een tijdje geleden ging ik een paar dozen opruimen die op zolder stonden en toen kwam ik een hele mooie bloemenslinger tegen voor op je fiets. Een paar jaar geleden (misschien zelf wel vorig jaar) zag je het heel veel: bloemen op fietssturen (of manden). Deze bloemenslinger heb ik ooit eens gekocht bij de Action voor iets van 1 euro, maar ik heb hem eigenlijk nooit op mijn stuur gehangen. Hij hing wel een tijdje in mijn kamer, maar op een gegeven moment word je dat ook zat. Nu het toch zomer is en bloemen op je fiets echt een zomergevoel geven heb ik de bloemenkrans aan mijn stuur gehangen! Zo kun je je fiets snel en leuk oppimpen!
Benieuwd naar meer? Kijk dan snel verder!

Dit is de bloemenkrans die ik heb gebruikt. Zoals ik al zei heb ik hem bij de Action gekocht, maar ik weet niet precies meer hoeveel hij kostte. Er zitten allemaal verschillende kleuren bloemen aan: paars, blauw, roze en wit (met oranje). Heel kleurrijk dus! Ze zien er ook heel echt uit, want er zitten blaadjes aan.


De bloemen zijn met elkaar verbonden door een dun draadje. Dit draadje wordt beschermd met doorzichtige rietjes. Door deze rietjes is het wel heel moeilijk om de slinger op te hangen, want de rietjes buigen niet zo makkelijk. Ik heb de slinger eerst om het stuur heen gewikkeld en de bloemen goed verdeeld, want anders krijg je op sommige plekken veel bloemen en op andere plekken helemaal niks. Daarna ben ik de bloemen gaan vastzetten door stukjes duct tape op de rietjes te plakken. Ik heb ze zo geplakt dat de bloemen goed te zien waren en niet naar beneden hingen bijvoorbeeld.


Ik was wel even bezig met alles goed vast te zetten, maar dan heb je ook wat! Het ziet er echt heel kleurrijk en zomers uit. Zeker omdat mijn fiets zwart is en er nogal saai uitzag. Je hebt eigenlijk maar heel weinig nodig om je fiets er zomers uit te laten zien. Alleen een bloemenkrans en duct tape. Je kunt van deze bloemenkransen bij bijna elke winkel vinden (fietsenmaker, action, hema, etc.) voor helemaal niet veel geld. Voor een beetje kleur op je fiets hoef je dus je fiets te bespuiten met verf. Verf wordt je later misschien zat en dan moet je je fiets weer een andere kleur spuiten. Bij deze bloemenslingers heb je daar geen last van, want je kunt ze er gewoon weer afhalen!

Wat vinden jullie van de bloemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten