vrijdag 21 februari 2014

9 Food Hacks


Laatst had ik ook een artikel geschreven over 'hacks', maar dan over beauty. Daarin vertelde ik dat er ook veel andere soorten 'hacks' zijn. Dus ook food hacks! Het zijn eigenlijk kleine mini DIY's, trucjes (of recepten), maar het is meer bedoelt om dingen gemakkelijker te maken zodat je minder tijd kwijt bent of geld. Handig toch?! Ik vind het altijd leuk om nieuwe trucjes uit te proberen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?! Vandaag laat ik een aantal food hacks zien die je misschien nog niet kende. Het zijn een paar kleine recepten waar je nooit op zou zijn gekomen en ook een paar hele handige trucjes.
Benieuwd naar deze handige trucjes? Lees dan snel verder!

Houd je pizza krokant
Als je een pizza hebt besteld bij de plaatselijke shoarmatent, of ergens anders, is het vaak te veel om in een keer op te eten. De dag erna wil je de rest van de pizza opeten, maar als je het in de magnetron doet wordt hij heel zacht. Dat willen we natuurlijk niet! Om dit te voorkomen kun je een stukje pizza in de magnetron doen met een glas water. Hierdoor blijft de pizza krokant.


Zo blijft ijs zacht 
Vind jij het ook altijd vervelend als het ijs nog te hard is om op te eten? Dan heb ik hier de oplossing! Doe de bak met ijs in een vershoudzakje, doe hem dicht en zet hem in de vriezer! Je zult geen last meer hebben van ijs dat veel te hard is om op te eten.


De stengel van een aardbei verwijderen
Om de stengel van een aardbei makkelijk te kunnen verwijderen heb je alleen maar een rietje nodig. Met het rietje duw je de stengel en het kroontje er gemakkelijk uit! Tip: was de aardbeien eerst voordat je het kroontje verwijdert. Als je dit andersom doet verliest de aardbei zijn smaak!


Schillen van een ei verwijderen
Als ik iets aan het bakken ben heb ik soms dat er nog schilletjes in het ei zitten. Ik kan mij daar zo aan ergeren! Met je vingers moet je dan proberen ze eruit te krijgen, iewh. Het is niet alleen vies om het eruit te halen, maar ook super moeilijk, want heel vaak lukt het niet. Als je je vingers nat maakt zou het wel moeten lukken! Als ik weer schilletjes in het ei laat vallen ga ik dit ook uitproberen :). 


Een cupcake eten doe je zo!
Je zou denken: ach joh, die cupcake eet ik zo op! Ho, stop, halt. Een cupcake eten gaat op een hele speciale manier en ik durf te wedden dat bijna niemand weet hoe het eigenlijk moet. Als je gewoon een hap uit je cupcake neemt is de kans groot dat je neus en mond helemaal onder de botercrème zit. Als je de cupcake horizontaal doormidden snijdt en die twee kanten op elkaar drukt, ontstaat er een soort sandwich. Deze kun je heel makkelijk opeten :).


Oreo drinken
Dol op oreo's, maar geen tijd om er steeds drinken van te maken? Probeer dit dan eens. Verkruimel de oreo's in kleine stukjes en leg deze in ijsblokjesvormpjes. Doe hierbij melk en zet het in de vriezer. Het enige wat je daarna nog hoeft te doen is een paar blokjes pakken en deze in een glas doen! Mij lijkt het best lekker :).


Flosdraad om te snijden
Het klinkt best raar, maar je kunt flosdraad goed gebruiken als mes. Als een keer al je messen in de vaatwasser zitten, kun je gewoon een stuk flosdraad gebruiken om deeg, cake of iets anders zachts te snijden. Als je bijvoorbeeld cinnamon rolls moet snijden kun je dat doen met flosdraad. Dit gaat zelfs beter, want als je het moet snijden met een mes blijven ze vaak niet mooi rond. 


Cute pannenkoekjes
Ben je de gewone ronde pannenkoeken zat? Maak dan eens deze schattige pannenkoekjes. Maak eerst beslag voor Amerikaanse pancakes (gewoon beslag is denk ik te dun). Leg een aantal koekjesvormpjes in een pan en doe hier het beslag in. Een keer omdraaien en ze zijn klaar! Zien ze er niet leuk uit?


Brood met kaas
Toen ik dit zag kreeg ik gelijk trek. Brood en gesmolten kaas = een goede combinatie! Om dit ´kaasbrood´ te maken snij je vakjes in het brood. Daarna doe je hiertussen kaasplakjes en warm dit warm je even op in de magnetron. Je kunt er ook nog van die groene kruiden op doen (geen idee hoe het heet!). Het is ook een leuk idee voor als er mensen komen eten! 


Ik vind vooral 'schillen uit een ei verwijderen', 'hoe je een cupcake' eet en 'flosdraad om te snijden' handige trucjes!

Wat vinden jullie van deze food hacks? 


19 opmerkingen:

  1. Dat met dat flosdraad en je vinger natmaken voor een eierschil moet ik eens proberen, ben benieuwd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Dat met eierschil vind ik ook heel irritant, dus dit moet ik eens gaan proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk artikel, pizza moet inderdaad wat krokant zijn anders is die vies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het brood met kaas ziet er erg lekker uit zeg.! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke hack! Ik vind die pizza hack echt vet fijn om te weten! Die van het ijs ook trouwens, meestal doe ik mijn ijs (lees Ben & Jerry's) gewoon even snel in de magnetron, dan kan je het ook meteen eten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Looks so good! I love your blog sweetie!

    Feel free to visit my blog as well! You will find useful tips on fashion, beauty, style, health, personal growth and more!

    Diana
    www.ManhattanImageandStyle.com
    New Blog Post: [Beauty &Style] How To Look Well Rested

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, wat een leuk artikel ! Handige hacks ! (:

    Liefs Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk artikel! Bedoel je niet bieslook dat bij het kaasbrood zit?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een onwijs leuke ideeën! Ik ga die van die pizza en dat kaasbrood zeker nog een keer proberen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh, dat brood, nom nom! Die ga ik zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha wat leuk dit!
    En bedankt voor je leuke reacties op mijn blog!
    Ik volg je nu ook op Bloglovin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk artikel! Deze tips zijn echt heel handig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha! Leuk dit1 Ik wist niet dat je een cup cake zo moet eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk artikel, ik had van veel dingen nog nooit gehoord!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen