vrijdag 8 maart 2013

Review: E.l.f. Nail Polish - #1583 Fairy Dust


Van E.l.f. (eyeslipsface.nl) mocht ik een aantal make-upproducten reviewen. Super leuk! Als je benieuwd bent naar de andere producten moet je even naar de unboxing kijken. Later komen daarover ook nog reviews. Vandaag begin ik met de nagellak: Fairy Dust! Een mooie 'special effect' topcoat die van kleur veranderd in de zon, heel gaaf. Zo'n topcoat had ik nog niet en ik wilde deze heel graag uitproberen. Ik had ook nog geeneen lakje van E.l.f. in mijn nagellakstash. Genoeg redenen om deze te reviewen!
Benieuwd naar dit nagellakje?

Wat zegt E.l.f. zelf over de nagellak?
''Ontdek de e.l.f nagellakjes met een nieuwe formule, de kleur blijft beter en langer zitten (daarom kosten ze nu €2.50). Deze kleurvaste formule gaat afbladderen tegen en laat uw nagels langdurig glanzen. De aerodynamische penseelhaartjes brengen de kleur vlekkeloos aan en de sneldrogende formule zorgt elke keer weer voor een onberispelijke applicatie. De voedende bestanddelen geven de nagels een natuurlijke glans. Verrijkt met vitamine E voor sterkere, gezondere nagels. Onze formule bevat GEEN tolueen, formaldehyde en dibutylftalaat (DBP). Inhoud 10ml''

Ik vind het een mooie strak flesje. Het doet mij een beetje denken aan de nagellakjes van MAX. Alleen zit hier meer nagellak in.
 
 
Het kwastje is niet heel bijzonder, gewoon zoals alle kwastjes. Hij is niet te dun en ook niet te dik. Prima dus! Het kwastje brengt ook fijn aan, maar gaat soms nog in de groven van je nagels zitten als je de nagellak te dun op doet. 


Het is jammer dat de topcoat niet zo snel droogt. Telkens als ik wilde voelen of hij droog was bleef je zo een lelijke vingerafdruk op je nagels zien.. Toen de nagellak was opgedroogd was ik een klein beetje verbaasd: het was opeens een matte topcoat geworden! E.l.f. zegt toch echt dat je nagels 'langdurig glanzen'. Dat het mat is maakt gelukkig niet heel veel uit voor het effect, want in het licht wordt de topcoat steeds een andere kleur. Om het effect goed te laten zien heb ik een zwarte nagellak aangebracht en daarop de topcoat. Zelf vind ik dit er heel gaaf uitzien!


Toch was ik heel nieuwsgierig hoe de topcoat eruit zou zien met een transparante topcoat. Dus ik had nog een laagje transparante topcoat aangebracht en nu gingen mijn nagels wel glanzen! Als je van glanzende topcoats houdt zou ik er nog een laagje transparante topcoat opdoen. Het hoeft niet, want het effect blijft gewoon hetzelfde.


Ik heb geen idee of de topcoat lang blijft zitten omdat ik er natuurlijk een andere topcoat heb opgedaan. Meestal blijft een topcoat wel lang zitten. Voor een potje van 10 ml betaal je €2,50, een leuk prijsje.
Ik zou je zeker aanraden om deze een keer te kopen, de topcoat geeft een heel leuk effect! Het is natuurlijk wel jammer dat de topcoat niet zo snel droogt en mat is als hij opdroogt (tenzij je dit niet erg vind).

Hebben jullie nagellakjes van E.l.f.?

3 opmerkingen:

  1. Nice! Hij doet me denken aan een topper die ik van Essence heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, ik zie het nog liever met een glanzende topcoat erover zoals op de tweede foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik heb een soortgelijke topper uit de limited edition van Catrice vorig jaar.

    BeantwoordenVerwijderen