donderdag 23 augustus 2012

DIY: Boeken kaften


De scholen beginnen alweer bijna! Maandag moet ik weer naar school... jammer.
En weer naar school gaan betekent: boeken kaften. Ik haat kaften, maar gelukkig helpt mijn moeder mij altijd!
Benieuwd naar hoe ik mijn boeken kaft?

Wat heb je nodig?

* Kaftpaper (1 of 2 soorten)
* Schaar
* Plakband
* Boek
* Lint
* Etiketten

Hoe doe je het?
1. Leg je boek neer op het kaftpapier en laat aan elke kant een stuk van 5 cm over.
2. Pak alle bladzijdes bijelkaar (Dit is nodig voor stap 3).
 
3. Knip aan elke een ' strookje ' (op de foto is hij maar heel smal, maar het is beter om hem iets breder te maken).
4. Vouw de strookjes naar binnen als op de foto.
5. Leg je boek neer zoals op de foto.
6. Gebruik dan dezelfde manier als een cadeau inpakken (maar doe dat op de manier zoals op de eerste foto, anders zou hij als je hem dicht doet uitscheuren)!
7. Doe stap 6 ook aan de andere kant.
8. Plak er een etiket op.

 
 9. Knip een strook van je andere kaftpapier (grootte en dikte mag je zelf bepalen).
10. Doe de strook om je gekafte boek en plak ze vast zoals op de foto.

11. Je kan ook op dezelfde manier een lint omheen doen.
12. Schrijf op je etiket wat voor vak het is (Ik heb geen schoolboek gebruikt).

13. Plak aan alle kanten een plakbandje zodat je kaft minder snel kapot gaat.
14. Doe dat ook zoals op foto 2

Ik hoop dat jullie het begrijpen en er iets aan hebben!



2 opmerkingen:

  1. Boeken kaften heb ik nooit gekund :D Heel mooi kaftpapier! En mooi met die lintjes :)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nou ik kon het wel omdat ik het vorig jaar ook moest doen (ik ga nu naar 2e)!
      Liefss

      Verwijderen